Labyrintbuskfisk

Tror det er denne fisken jeg har fått tak i på Auksjonen i Lillestrøm i helgen. Ligner veldig i hvertfall.
Så i dag at de hadde lagd d sinnsyke Boble reire. Har blitt utrolig fasinert av fisken. Er vist en Rovfisk, men foreløpig ikke rørt noe av den andre fisken. Hsr oxo merket at den er veldig var for bevegelser utenfor akvariet. Har lest litt rundt på nettet om den og ser den helst vil ha levende for. Elsker vist guppy yngel.
Er det noen her inne som har erfaringer med denne fisken, vil gjerne vite litt om den da det ikke er så mye info på nettet. Så oxo at det fantes en litt roligere type av denne fisken, mulig d er den jeg har. Ligner. Navnet som står på posen de var i stemmer ikke med noen av dem.
Det var helt klart en Ctenopoma, men vilken art vågar jag inte säga säkert. De är mycket riktigt rovfiskar, men att ha dem ihop med jämnstora eller lite större fiskar borde gå bra. Spännande att de har byggt ett stort skumbo (boblereire)! Då kommer de säkert att leka och lägga massor av ägg. Jag har aldrig haft några Ctenopoma, men däremot flera Microctenopoma-arter som är nära släkt men lite mindre och fredligare. Ynglen är mycket små men kan vara väldigt många. Av Microctenopoma congicum fick jag säkert omkring 1000 yngel på en enda lek (!) men tyvärr klarade sig inte så många till vuxen ålder. De stora Ctenopoma-arterna får antagligen ännu större kullar.

Olle
Takker for bra svar. Litt usikker på hva du mener med at andre fisker må være like store. Er jo ganske store disse fiskene. Har Palletciklider, corrydoras og Dolkestikktetraer+ en del større ciklider., ser foreløpig ut til å gå bra. Neontetraene minsket i antall så de har jeg flyttet.
Kesol
Bilde av fisken?

Skal prøve å få til d
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap