Innredning for betta splendens

Hei!

Jeg har nå lenge sittet på en idè om asiabiotop i et kar på 28 liter hvor jeg har lyst til å ha en Betta Splendens. Tror dere dette kommer til å gå?
Har noen forslag til hva slags planter jeg kan ha og hvordan skal akvariet innredes for at kampfisken skal trives optimalt?
Også lurer på hvor svak strøm i vannet man må ha?

Vil gjerne ha tips og innvendinger om dette blir bra(eller dårlig)

Mvh Iselin
28 liter går helt sikkert fint bare det ikke blir for mye strøm, kommer litt an på hva slags filter du har og hvordan du plasserer det. et lite tips er å plassere filteret i et hjørne og la vannstrålen gå mot fronten slik at du får god strøm i halvparten av karet og en del roligere forhold i resten av karet. det kommer også an på om du skal ha en hann eller hunn (hannene har jo mye lengre finner og er mye dårligere svømmere i sterk strøm).

steiner, røtter og flyteplanter er også greit å bruke for å bryte av vannstrømmen og lage noen rolige partier i overflaten hvis du vil at en hann skal lage skumrede i fred og ro.

lykke til
Jeg har tenkt på et fluval 1+ filter, eller vil dette bli for sterkt? Jeg kan eventuelt prøve å sette noe i utløpet, svamp eller noe sånt?
fluval 1 går helt greit, har kjørt det i to små kampfiskkar uten problemer. har nylig skiftet ut det ene med et lite filter fra BOYU, fordelen med dette filteret er at det følger med et munnstykke til utblåset som gjør at man kan velge hvor vannstrålen skal gå.

anyway, her et et lite bilde fra 20L hvor vi hadde fluval 1 og satte en stein et stykke foran pumpa slik at den dempet en del for strømmen:

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap