Neondverggurami?

En lokal dyrebutikk selger slike. Er dette det samme som dverggurami?
Skulle jo tror det.. hva slags farge var det på den?
Jeg kjøpte det på mandag, er temmelig like vanlige dvergguramier, som jeg egentlig skulle ha, men de hadde de bare hanner igjen av. Så det endte med at jeg måtte punge ut med ca. 20kr mer for hver fisk, bare fordi de het noe annet.

Beklager dårlige bilder
De var gode nok, de

Jepp, helt alminnelig dverggurami av fargen rød. Har en slik selv også

Du kan se bilde av den her: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5190&tab=3&image=7815

Noen butikker slenger på at "fancy" navn bare for at det skal høres finere ut. I realiteten dreier det seg oftest om fargevarianter av samme fisk...

OK, takk for svar.

(Den samme dyrebuttikken selger forresten også rubingruami. Hehe.)
Hahah! Hadde de den så du kunne sammenlikne med denne neonguramien?

Din gurami ser i hvert fall ut som min, og den ble solgt som rød dverggurami, så jeg antar at din er det samme.. men skal ikke påberope meg noen ekspertkunnskap Uannsett likner jo bildene i fiskebasen mistenkelig
Det var nok noe som"red neon" eller noe sånt, husker ikke helt
Jeg har dessverre ikke sett fiskene; jeg har bare fått en mail som svar på en jeg sendte angående båndgurami.

Jeg siterer:

"Vi har neondverg gurami par inne.Lekre med knall farger. (...)Vi har også leppegurami,gul honning gurami og rubin gurami inne nå."

Jeg må nok stikke innom en tur etter påska, bare for å se forskjellen.

Etter den forrige posten min (jeez, for noen pølsefingre...), kan jeg dessverre ikke klage på skrivefeilene.
Hehe, jeg har alltid et tonn skriveleifer på forumer.. fingerene går fortere enn hjernen

Hadde vært moro og sett forskjellen på disse, jeg trodde dette var bare fancy navn på ulike fargevarianter. Mulig de kaller den "vanlige" dvergguramien for rubingurami? Altså den med røde og blå striper... vanskelig å tippe

Var egentlig den jeg var ute etter, men den røde varianten er jo flott den også. Har et svakt punkt for guramier... finner jeg ut at jeg har plass i karet skulle jeg gjerne hatt et par perleguramier også Sliter alltid med å vite når det er nok i et kar :p
Tilfeldig bekjentskap
© Stian Jarnes Bjånesøy
Reklame for plussmedlemskap