Litt ombyttede roller mellom kampfisk i akvariumet mitt

Hallo!
Har et lite spørsmål som jeg lurer på til fiskens eget beste...
Har to kampfisker i en 260liter. En hunn og en hann.
Først levde hunnen sammen med en flott, rød hann men etter 2måneder plukket hun av ham alle finnene og drepte ham i løpet av en natt.
Så jeg kjøpte en ny kampfiskhann... dette fordi at jeg ikke visst hva som hadde skjedd med den første hannen før jeg ble vitne til at hun nappet av han en liten finnedel.
Tok han i et eget kar i 1 måned, og prøvde igjen med å slippe han opp i det store akvariumet. Nå svømmer de sammen ofte uten jaging. Men kan dette skje igjen og er det vanlig at en hun dreper en hann?
Det er sånn at det oftest er hannen som er sjefen, men det hender en gang i blant at hunnen tar over og blir sjefen. 'du vet sikkert at kampfiskhanner ikke bør være sammen, for at da den svakeste vil sannsynligvis bli drept. Dette betyr at hunnen din er aggresiv mot hanner som at hun er en hann kampfisk. Jeg råder deg til å la henne være i ett eget akvarie hvis dette forsetter. dreper hun to kampfisker er det desverre ikke store sjanser for at dette er noe hun vender av seg. At hun ikke jager ham enda kan bare være midlertidlig. kan kankje være lurt å sjekke hos en dyrebutikk at kampfisken damen din ikke er hann, for sikkerhets skyld Det hender at man har kjøpt det motsatte kjønn vet du!

Håper dette var svar.

Kos fra meg
Hvor stort er karet ditt da, to stk kampfisk på liten plass kan gå i det at hunnen tar hannen, de gjør det fordi de ikke er innteresert.
I det fri har hannen et teritorie som hunnen besøker innimellom for å legge egg. Ellers her ikke disse to mer kontakt. Mine går på hver sin side av en glassvegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap