Kampfisk med "slitne" finner

Hei!
Jeg har hatt en kampfisk i ca 1 år nå. Den siste tiden har den begynt å få "slitne" finner. Det virker som de ytterste delene på finnene visner liksom... Har lest litt om finnråte, men finnene faller ikke fra hverandre. Har ikke blitt noe misfarge heller. Noen som kan tenke seg hva som er galt?
Inaktiv bruker
Er den alene i karet, eller sammen med andre arter, i så fall hvilke?
Den er helt alene. Har vært det hele tiden.
Ingen som har noen ideer?
Legger til et bilde.. Legg merke til ryggfinnen som ligger bøyd nedover.
Har du hatt samme fisk i ett år? Kjøpte du fisken voksen av noen, kan det være det at det er alderdom.. (Nå vet ikke jeg noe som helst om kampfisk og alderdom da..) Du sier det ikke er finneråte, men om det mangler biter av halen kan den jo ha satt seg fast eller blitt spist på av annet dyr. (katt, hund)
Men du bør se det litt an i noen dager, finneråte starta sånn til meg og, jeg trodde katta hadde fått en smaksprøve, men etter et par dager så jeg tydelig hvordan finnene smuldra bort.
Tja.. Kampfisk kan bli flere år gamle så alderdom er vel ikke så sannsynlig.. Utover det har mine hatt sånne finner fra tid til annen, men det har rettet seg etter en stund. Er du sikker på at vannkvalitet etc er som det bør?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap