- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Kampfisk virker trist
Kampfisk virker trist
Hei,
Har en kampfisk som virker trist etter at jeg puttet opp 2 praktbotiaer til(idag),
Når det kun var 1 malle, 1 kampfisk og 1 praktbotia var alle lykkelige virket det som, Nå virker kampfisken trist.
Før svømte kampfisken og praktbotian sammen nesten hele tiden når jeg så på, om jeg skremte praktbotianen fulgte kampfisken etter.
Og kampfisken reagerer ikke om jeg putter et speil foran den, Den bare svømmer bort.
Er det noe galt med den?
Skal kjøpe jentekampfisk så den kanskje får litt selskap, Og jeg får kampfisk unger om jeg er heldig.. ( eller uheldig, kommer ann på ossen du ser på det)..
Noen som vet hvorfor den reagerer sånn på at det kommer 2 nye fisker?
På forhånd takk!
Har en kampfisk som virker trist etter at jeg puttet opp 2 praktbotiaer til(idag),
Når det kun var 1 malle, 1 kampfisk og 1 praktbotia var alle lykkelige virket det som, Nå virker kampfisken trist.
Før svømte kampfisken og praktbotian sammen nesten hele tiden når jeg så på, om jeg skremte praktbotianen fulgte kampfisken etter.
Og kampfisken reagerer ikke om jeg putter et speil foran den, Den bare svømmer bort.
Er det noe galt med den?
Skal kjøpe jentekampfisk så den kanskje får litt selskap, Og jeg får kampfisk unger om jeg er heldig.. ( eller uheldig, kommer ann på ossen du ser på det)..
Noen som vet hvorfor den reagerer sånn på at det kommer 2 nye fisker?
På forhånd takk!
Postet 02.08.08 kl 22:05
Postet 02.08.08 kl 22:19
Postet 02.08.08 kl 22:49
Endret: 02.08.08 kl 22:51
Eivind h.120 L... Ser at praktbotia bør ha minst 250 L, Gjelder dette 250L per braktbotia? Så jeg bør egentlig ha i overkant av 750 l? hehe :P Den virker så happy at jeg tror jeg lar den være..
Vi har egentlig vært igjennom dette med PB og størrelse i en annen tråd, så jeg skal ikke gjenta det her. (men hva du selv oppfatter som en happy liten PB har lite med virkeligheten å gjøre).
Uansett; basens anbefaling gjelder fisken generellt, og ikke pr. individ. Dessuten er Botia mer avhengig av bredde enn antall liter.
Postet 02.08.08 kl 22:56
Postet 02.08.08 kl 23:09
Postet 02.08.08 kl 23:21
Postet 02.08.08 kl 23:36