Fiskene mine plager kampfisken!

Hei,

Har en kampfisk med lange finner.

Men jeg ser tydelig at finnene er nappet, Så nå satt jeg opp gamleakvariumet ved siden av, Med inkjørt akvarium, og venter på at temperaturen skal bli ok til kampfisken.

Men er det noe jeg kan gjøre imens for at fiskene ikke skal nappe på kampfisken?

Er 3 Praktbotiaer og 10 ukjente småfisker. Mistenker at Det er en av praktbotianene.
Så den gjemmer seg høyt bak pumpen, Der den får være i fred.

Noe jeg kan gjøre? Eller må jeg vente til det andre akvariumet blir inkjørt og varmt nok?
Du tar et vannbytte i gamleakvariet (det fiskene er i per i dag) - vannet du tar ut herfra, har du oppi det nye.

Hvis det finnes mulighet for det, bytter du over deler av filtermassen til filteret i det nyoppsatte akvariet.

Da kan du ha oppi kampfisken med det samme.
Da er kampfisken over
har ikke noe grus å ha oppi heller , Så får kjøpe på neste "lønning", Freelancer
Anbefaler filterstarter i tilegg
Jeg ville ikke anbefalt filterstarter, kan fort bli problemer av slikt...

Siden han har et godt innkjørt kar fra før, holder det fint med vann og filtergugge fra dette.
Det er vel ikke KRISE for en kampfisk og gå uten filter i en periode.
Går nok bra, Den er aktiv og svømmer rundt, Skal jeg ofre en plante for den? Den har midlertidig en plante som ligger ganske fint der, Men den må svømme opp imellom bladene når jeg mater den.

Tror ikke jeg kjøper sand.. tror ikke den trenger det.. Virker glad uten

mye mer aktiv nå en forrige akvarium.

men usikker på hvor stort akvariumet er.

Målene er;

Fronten er ca 35, Samme med bakenden
Sidene er ca 20,
Høyden er 30,

Noen som vil regne ut volumet?
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap