Kampfisk hjelp

min kampser fryktelig sliten ut å fisk som jeg har hatt i et 5-6 måneder nå har frynsette finner å den er veldig slapp den lener seg på planter hele tiden den er bare sammen med 2 siamesiske algespisere
Hvor stort er dette karet? Hvor ofte og hvor mye skifter du vann og hvor ofte og hvordan renser du filteret?

Som førstehjelp ville jeg tatt daglige vannbytter på ca 30%. Blir den ikke bedre i løpet av en 3-4 dager så spørs det om du eventuellt må til med medisinering. Det krever igjen at du finner ut hva som feiler den. Frynsete finner kan tyde på finneråte (kommer ofte av dårlig vannkvalitet), men det hadde vært fint med et bilde eller nærmere beskrivelse.
det med finne råte å sånt kan det godt våre for jeg har hvert på ferie å den har blitt passet på av en annen takk for svar å det er 20 liter jeg renser filtret med van som er under 30 grader så at bakterie veggitasjonen ikke blir ødelagt
Du bør rense filteret i vann fra akvariet for å være helt sikker på at bakteriene greier seg, feks når du likevel skifter vann i karet. Da kan du bare skvise filteret litt i bøtta før du tømmer ut det gamle vannet. Hvor ofte og hvor mye vann bytter du?
tusen takk for all hjelp har løst det nå
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap