Har jeg fått to hunn guramier?

Kjøpte to Dvergguramier som skulle være en hann og en hunn, sa i vertfall de i dyrebutikken.
"hannen" har farger og er ca. 5,5 cm og "hunnen" er 4 cm og er hvit med gul stripe på nederste finne. Har også en kampfisk hann i akvariet som stadig "tøffer" seg for den såkalte hunnen.
Legger ved et bilde av den med farger. Noen som vet hvilket kjønn dette er?[External Image]

[External Image]
Loomis
En gutt :)

Takk for svar, men hvordan kan du se at det er en gutt?
Hannen er mer fargerik en hunnen.

Søker du på "dverggurami" og sjekker profilen dens i fiskebasen kan du lese om kjønnsforskjell:

"Hannen er mer fargerik enn hunnen. Hannens ryggfinne er spiss, mens hunnens ryggfinne er avrundet."
ElinH
Hannen er mer fargerik en hunnen. Søker du på "dverggurami" og sjekker profilen dens i fiskebasen kan du lese om kjønnsforskjell: "[I]Hannen er mer fargerik enn hunnen. Hannens ryggfinne er spiss, mens hunnens ryggfinne er avrundet.[/I]"

For meg ser ryggfinnen ganske avrundet hos den fargerike.
Plussmedlem
Ja, men den er nok en oppdrettsfisk. Sikkert mere tydelig på en fisk som er viltfanget.
Fargen er såpass sterk at det er en hann.
Det er mange varianter av dverggurami, Colisa lalia, og enkelte hunner har farger de også, men ikke med slik sterk farge. (Så vidt jeg veit.)
Ok, jeg får vel bekreftet svaret ditt når den lager skummrede
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap