Gullguramier som jager en i flokken

Gullguramiene mine driver og jager hverandre, det ser ut som om det er en som jages. Dette er fire hunner, hannen døde for et par dager siden. Er det normal at de krangler litt, eller er det muligens noe galt med denne som jages.?
Hei, kanskje jeg kan hjelpe litt?

Jeg hadde 3 gullgurami sammen i en 325L og jeg la merke til at det var nesten alltid en som ble "jagd" litt rundt. Jeg fikk vite at dette kan komme av at de prøver og finne ut "hvem som hører til hvor", de kan være ganske territorielle.

Er karet som du har de i stort? Har du mange andre arter sammen?
Heisann.
Nei det er ikke stort sammenlignet med ditt. Mitt er 128 liter, og det største jeg har.

De har gått sammen 4 (5) gullguramier
5 dvergguramier
8 corydoras
2 små pleco algespisere
3 eplesnegler.
2 scalarer

og dette har gått fint ,i dag så merket jeg denne jagingen, så det er noe nytt de har begynt med.

Men i dag måtte jeg flytte over en del andre fisker også (etter at jeg oppdagde jagingen så det er ikke grunnen)
så nå går det 10 kardinaltetraer
5 små røde fantomtetraer
og 6 saksehalerasboraer oppi.

Egenglig skulle ikke kardinalene oppi, men jeg klarte ikke å skille dem når jeg skulle fiske dem opp fra bøtten.

Og så fikk jeg noen fisker jeg gjerne ville isolere, siden jeg ikke stoler på at de er friske, derfor måtte alle opp i 128 literen.

Det går foreløpig greit. Guramiene har sluttet å jage hverandre, og nykommerene stimer fint. kardinalene holder seg litt i bakgriunnenn (hadde ikke tenkt å ha dem oppi der for jeg er redd de skal bli spist, men får håpe det går greit, det blir omtrent umulig å få dem ut igjen uten å tømme akvariet for planter og det har jeg ikke lyst til no)
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap