Kampfisk krise

Hei har litt krise her. kom nett hjem og skulle se i karet med kampfisken men den var ikke der så jeg begynte og lete, fant den under disken der akvarie står og til all forventning i live så jeg jeg tok den oppi ett glass og flyttet den til ett litt mindre kar. men nå ligger den bare og flyter og den svømmer skeivt kan den ha brekt noe , noen sjans for att den overlever ? vist noen vet så hadde det vert kjempe fint=)

Hvorfor flyttet du den i et mindre kar?
Kampfisk hopper, og du må derfor ha dekkglass, har selv en kampfisk som døde på den måten.

Jeg tror ikke den har brekt noe, men heller at det er stresset som plager den. Først ved å ligge på gulvet, derreter nytt kar. Var fliteret innkjørt, og aklimatiserte du? Det kan godt hende den kommer seg, alt etter hvor lenge den lå på gulvet, men for å være ærlig tør jeg ikke påstå at den vil overleve..

Var jeg deg hadde jeg uansett flyttet kampfisken i det gamle karet sitt. Du kan tape fast en plastpose med luftehull inntil du får skaffet dekkglass=)
Hei
hei igjenn n[ er desverre kampfisken død
Synd, da lå den sikkert for lenge på gulvet før du fant den.

Hvis du kjøper en ny, husk å gi den dekkglass. Kampfisk trenger det av flere grunner enn bare hoppingen. Hvis de har tørr eller kald luft over vannet kan de bli syke.
Hva med lysarmatur? er dette bra nok. har juwel 54l.
Lysarmatur er bra nok, men om ikke lysrøret og festene er nedsenkbare må du ha dekkglass likevel. Du trenger ikke kjøpe det som hører til karet, du kan høre med noen som driver med dette om de gidder å skjære til et for deg=)
Juwel-akvariene pleier å ha nakne lysrør med vanntett pakning og hette i hver ende. Det skal fungere fint med kampfisk. Bare pass på åpningene for ledningene, hvis disse er store nok kan fisken fint komme seg ut der.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap