Kampfik yngel - haster!

Jeg fikk kampfisk yngel idag. og jeg visste ingenting om det hvordan kan jeg raskt få tak i infusoria (eller hva skal jeg gjøre)
Nå har ikke jeg så stor peiling på oppdrett på akkurat kampfisk, men jeg regner med at de vil akseptere vanlig babyfòr på boks? Før du får tak i det så kan du forsøke å finknuse tørrfòret du har.
Disse ynglene er så små at de ikke tar flakfôr selv om du knuser det. Om du ikke har infusorier klare til de så kan du prøve deg med Liquifry No 1. De fleste dyrebutikker skulle ha denne inne. Husk å kjøpe den som heter no 1. Ellers så er det mye arbeid å oppdrette kampfisk så kanskje du bør lese gjennom det som står på denne hjemmesiden slik at du vet litt om hva du har å gjøre etterhvert.
Hei!
gratulerer!

hvordan lage infusorier?
det skal jeg fortelle deg! ta einboks, eller flaske treng ikkje vere mange liter, fyll med vaten 3/4 ca. ta å spis ein banan, men ta vare på skallet, tørkdet og når det er helt hardt/brundt( dette tar nokre dagar, men du kan prøve med svak varme i ovnen på eit bakepapirkledt stekebrett, eller legge det på eit varmt akvarieqarmatur, da går det litt fortere)knekk av ein bit på 2x2cm og legg oppi. sett eit litt varmt sted ca 20 grader eller høgre. vent nukre dagar, når vatnet er heilt grått er vatnet fult av infusorier. ta ut bananbiten og mat med nokre dråpar melk hvis eg huskar rett nokre gangar i uka. når du skal mate yngel med dem, tar du ein dråpeteller og suger opp nokre dråpar og sprøyter ein dråpe eller to oppi til dem. lykke til!
Hei
denne siden er veldi bra! her står det oxo hvordan starte ifusoriekultur.
yngelen døde men eg skal prøve på nytt etter nyttår

takk for hjelpen
Døde yngelen? Alle sammen? De dør ikke av mangel på mat etter en dag. De har med seg litt niste, så de dør ikke dagen etter klekking.
Høres mer ut som de ble spist?
det var ikkje noe fisk oppi der
I så fall må det være nitritt i vannet eller noe. Et helt kull med yngel dør ikke sånn helt uten videre.
har skrevet om en kampfisk yngel som overlevde på tråden min
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap