- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Har noen erfaring med Betta channoides ?
Har noen erfaring med Betta channoides ?
Inaktiv bruker
Postet 22.01.09 kl 21:41
Endret: 22.01.09 kl 21:44
Inaktiv bruker
brum brum
Postet 23.01.09 kl 22:42
Postet 24.01.09 kl 00:45
Ja, den lever ganske tilbaketrukket, mye mer sky enn f eks albomarginata.
Passer best i et artskar på 60L for et par, eller sammen med noen små fisk som ikke kokurrerer om maten. Bør få frossent og levendefôr jevnt.
Forholdsvis robust og tåler en viss variasjon i vannverdier og temperatur. Eneste problemet er at yngelen er noe sensitiv de første dagene etter at faren slipper dem. Bør settes over i et innkjørt kar på 30-40 liter og gis variert fôring med eddikål, mikro og nyklekt artemia.
HM
Passer best i et artskar på 60L for et par, eller sammen med noen små fisk som ikke kokurrerer om maten. Bør få frossent og levendefôr jevnt.
Forholdsvis robust og tåler en viss variasjon i vannverdier og temperatur. Eneste problemet er at yngelen er noe sensitiv de første dagene etter at faren slipper dem. Bør settes over i et innkjørt kar på 30-40 liter og gis variert fôring med eddikål, mikro og nyklekt artemia.
HM
Postet 24.01.09 kl 11:12
Inaktiv bruker
tusen takk for tipset Hans M Hanslin =
Postet 24.01.09 kl 13:36
Jeg vet om mange bettaentusiaster som har disse i kar på 20-30 liter, og de trives med den størrelsen. Karet bør ha dempet belysning, mye flyteplanter og ellers være tett beplantet og ha huler som fisken kan gjemme seg i.
Har ikke personlig erfaring med den, men har veldig lyst på den og har lest en del om den i et bettaforum jeg er medlem av.
Har ikke personlig erfaring med den, men har veldig lyst på den og har lest en del om den i et bettaforum jeg er medlem av.
Postet 24.01.09 kl 13:53
Inaktiv bruker
tusen takk for tipset Mvjnz =
Postet 24.01.09 kl 14:01
Postet 24.01.09 kl 21:01
Inaktiv bruker
hei jeg har ikke tenkt å ha oppdret på den så det er klare jeg vil bare ha en søt bettaart =
Postet 24.01.09 kl 21:06