Vet ikke hva jeg skal gjøre, trenger hjel.

Jeg har planer om å få yngel på kampfiskene mine. Har nå tatt hann kamfisken min i et eget akvarium, den stod i det over natta som var. Så nå har han laget skumrede der eggene kan være i.
Det jeg lurer på nå er hva jeg skal gjøre?
Skal jeg ta i hunnen og la hannen være der eller skal jeg ta ut av hannen mens hunnen er der?

Håer på svar
Inaktiv bruker
vell, så lenge ikkje hannen spiser eggene så tror eg ikkje at det blir eit problem, men viss han begynte å oppføre seg merkeleg så ville eg ha tatt hannen ut, eg har og sett at ein hann har vokta eggene i ein venns akvarie så eg trur det går fint med både hunnen og hannen i akvarie.
Inaktiv bruker
på ei anna side trur eg ikkje at hannen vill prøve å spise eggene....
Lisbethlangel
Skal jeg ta i hunnen og la hannen være der eller skal jeg ta ut av hannen mens hunnen er der?

Du har vel hatt litt seksualundervisning på skolen ? Du vet at det må en hunn og en hann til for at det skal bli barn?
De lager jo ikke unger hver for seg og alene, vet du

Hunn og hann kampfiskene må befinne seg der samtidig for at de skal få mulighet til å parre seg. Elementær biologi.

Før du stiller flere spørsmål, kan du lese denne artikkelen om kampfiskoppdrett. Der får du mye verdifull informasjon. Blant annet hva du skal se etter for å vite om hunnen er leks-klar.
Hvis du lager litt bedre titler på innleggene som sier noe om hva det dreier seg om er det større sjanse for at noen gidder å svare.
Hvis du hadde lest litt rundt her før du stilte spørsmålet, som dukker opp sånn circa 5 ganger i uka, så ville du hatt svaret allerede før du postet.

Hvis du leser Sveins sider om kampfiskoppdrett burde det meste vær temmelig godt forklart. Er det noe du lurer på så les artikkelen en gang til.
Hvis du forholder deg til det som står der som en slags oppskrift vil du lykkes.
Denne siden lenkes det til ganske ofte i innlegg der folk er ferske på kampfiskoppdrett og burde vært obligatorisk lesning.

Lykke til, og er det noe du lurer på så les Sveins artikkel en gang til.
Tilfeldig bekjentskap
© Shawn C. Apan
Reklame for plussmedlemskap