Kampfisk er da en fantastisk vakker fisk - eller hur

Nå er ikke jeg noe selskapsakvarist. Jeg har drevet lenge med malawi, og nå er det Tropheus for alle penga.

Jeg hadde en 65 liters til overs og for ungenes skyld så tenkte jeg å ha "vanlig" fisk i den. Den står i et hjørne på kjøkkenbenken og det pynter jo veldig opp. Det jeg har oppi der er 30 neontetra, 2 bolovianske sommerfuglciklider, en ildhale, og så en mørkeblå kampfisk. Kampfisken var veldig sky de første par dagene, men nå er han ute og svømmer. Hjelpes hvor flott han er! Han har det lengste sløret jeg noen gang har sett på en kampfisk, totalt nydelig Jeg skal forsøke å ta bilde når det blir mørkt ute.
Jepp, kampfisk er en av favorittfiskene mine

Men foreslår at du kvitter deg med ildhalen, den passer ikke i en 65 liter når den begynner å vokse seg til, og heller ikke i et selskapsakvarium.
Ildhalen er så liten enda at den kan godt være der inntill videre. Jeg har hatt ildhale før i et større selskapsakvarium og det var så snill så. Det jager kun sine artsfrender og de som ligner. Da jeg hadde 240 liters selskapsakvarium så hadde jeg ildhale + 2 SAE. Den jaget kun SAE, ellers var den snill. Det har nok fått et rykte på seg som den ikke fortjener. Delte meninger ja jeg vet og gidder ikke lage diskusjon om emnet. Ser jeg at det blir problemer så selger jeg den.
Ok, kommer nok litt an på den enkelte ildhale også... Har hørt om enkelte som jager alt og alle...
Jeg har forsøkt å ta et bilde av han, er ikke så lett når det er lyst ute og gjennskinn...
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap