Spørsmål om kampfisk

Jeg har et nytt 93 liters akvarium. Tenkte å ha kampfisk. Vet at man ikke kan ha 2 hanner sammen da.
Er det noen andre fisker som passer med disse?

Har også tenkt å starte oppdrett med kampfisk. Hva trenger jeg? Er det best å bare ha kampfisker når man driver oppdrett?
denne hjemmesiden finner du masse informasjon om kampfiskoppdrett.

Har ikke hatt oppdrett selv så jeg kan ikke komme med noen egne erfaringer når det gjelder det. Er forresten veldig glad for at du vil holde kampfisken i et såpass stort kar! Det er så sørgelig at de altfor ofte havner i et pyttelite glass :b

Jeg hadde et par med kampfisker i min 125 liter med tett plantevekst og det gikk bra. Nå er kampfisker veldig individuelle i oppførselen så jeg kan ikke love at det går bra å holde hannen og hunnen sammen i din 93 liter, men med mye tilplantning og gjemmesteder så kan du jo prøve. Det lønner seg likevel å ha en reserveløsning i bakhånd i tilfelle det ikke skulle fungere.

Fisk som egner seg sammen med kampfisk er bunnfisker som feks pansermaller (corydoras) eller kuhliiål. Jeg hadde kuhliier sammen med mine. I tillegg så burde det gå bra med en stim med mindre fisker som feks stjernedanioer eller kileflekksrasbora/dronningrasbora. Jeg holdt stjerner sammen med mine. Mange har også gode erfaringer med kardinaltetra/neontetra, men mange tetra-arter er finnenappere så du må velge med omhu.

Lykke til med en fantastisk fisk!
Dette er fisker som er lett å få et personlig forhold til
Takk for svar

Får vel finne på noe å gjøre hvis det ikke går bra. Jeg skal kjøpe fiskene om noen dager. Akvariumet må bare stå litt med pumpen og alt
Jeg har 7 planter akkurat nå. Noen er så små at jeg trenger flere. Jeg skal kjøpe javamose også.
Hva skal ynglene spise? Jeg kan lage sånn Eddikål & Infusorier. Ville laget microorm også, men da må man ha sånn startkultur med ormer. Finnes det noe annet for man kan kan kjøpe på dyrebutikk? Spiser kampfisk yngel artemia egg uten skall? De kan jo ikke bare få eddikål og infusorier. Cyclops da? Har sett Cyclops frosset på dyrebutikken her så lurer på hvordan skal man mate fiskene med det? Må man vente til den har tinet? Tror det var frosset fordi det var andre mat til fisk som var frosset der også
Passer Dvergtannkarpe sammen med kampfisk?
Om du leser siden jeg linket til i forrige innlegg så finner du opplysninger om hva yngel bør fôres med der. Til nød kan vel Liquifry No1 fungere.

Om du slår opp på fiskene du ønsker deg i fiskebasen (du finner den under kunnskap her øverst på siden) så kan du sjekke hvilke forhold de forskjellige artene krever for best trivsel. Om du sammenligner kampfisk og dvergtannkarper så vil du raskt se at disse har helt forskjellige krav når det gjelder vanntemperatur og at de derfor ikke bør holdes i samme akvarium.
Tante Astrid
På [URLBLOCK1] hjemmesiden finner du masse informasjon om kampfiskoppdrett.


Fikser litt på linken, den du oppga ble visst litt feil, Astrid
Her er riktig:
Kampfiskoppdrett
Jaja .. Takk for svar

Lette etter Stjernedanio i dag, men fant ikke noen som het det.
Molly&Guppy
Jaja .. Takk for svar ;) Lette etter Stjernedanio i dag, men fant ikke noen som het det.


Stjernedanio Galaxy Rasbora

om du skriver dette navnet i søker ruten oppe til venstre så finner du stjernedanio, veldig flott fisk foresten tror nesten jeg vil ha den selv jeg..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap