- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Kan noen være snill å dele litt informasjon om gullgurami?
Kan noen være snill å dele litt informasjon om gullgurami?
Jeg har akkurat kjøpt månedens tilbud på tropehagen. 5 stk gullgurami. Spurte pent om å få 1 hann og 4 hunner siden jeg har lest at hannene kan være litt aggressive.
Nå lurer jeg litt på om noen kan fortelle meg litt om disse fiskene som ikke står i fiskebasen. Har et godt beplantet akvarium med lite strømning i vannet.
4 av dem svømmer rolig rundt om kring, mens en gjemmer seg bak pumpa hele tiden. begyner å bli litt bekymret for at den ikke tålte flyttingen.
Nå lurer jeg litt på om noen kan fortelle meg litt om disse fiskene som ikke står i fiskebasen. Har et godt beplantet akvarium med lite strømning i vannet.
4 av dem svømmer rolig rundt om kring, mens en gjemmer seg bak pumpa hele tiden. begyner å bli litt bekymret for at den ikke tålte flyttingen.
Postet 25.07.09 kl 10:46
Postet 25.07.09 kl 10:57
Postet 25.07.09 kl 11:26
Postet 25.07.09 kl 12:30
Postet 25.07.09 kl 12:45
Postet 25.07.09 kl 13:05
Bente-BentMine guramier gjemte seg en stnd før de ble tøffere i "trynet". Kjøpte du de i dag eller i går eller?
Kjøpte dem i går. De ser ikke ut til lå være sky, så det er bra. Har ikke begynt noe jaging enda heller. De andre innbyggerene har vært i karet en god stund så de er sikkert litt tryggere. Så da får jeg bare krysse fingrene. Ser heldigvis ut til å være bare en hann, så takk til flink betjening.
Postet 25.07.09 kl 14:10
jankisJeg har hatt både gull- og blågurmi. Min erfaring er at gullguramien er mye mere aggressiv. Den jeg hadde jagde alle andre innbyggerne opp i ett hjørne. Også tok den resten av akvariet selv. Det var riktignok bare en 60 liter, men allikevel. Han fikk god plass:-)
Hadde du bare en? Har fått en følelse av at de er mindre agressive hvis de har flere hunner. Kan det stemme?
Postet 25.07.09 kl 14:12
Postet 25.07.09 kl 14:31
Moonlight[QUOTE=jankis]Jeg har hatt både gull- og blågurmi. Min erfaring er at gullguramien er mye mere aggressiv. Den jeg hadde jagde alle andre innbyggerne opp i ett hjørne. Også tok den resten av akvariet selv. Det var riktignok bare en 60 liter, men allikevel. Han fikk god plass:-)
Hadde du bare en? Har fått en følelse av at de er mindre agressive hvis de har flere hunner. Kan det stemme?
Jeg hadde én hann og to hunner. De blir ikke mindre agressive hvis de har flere hunner. De får bare flere å fordele aggresjonen på..
Postet 25.07.09 kl 14:31
Moonlight[QUOTE=Bente-Bent]Mine guramier gjemte seg en stnd før de ble tøffere i "trynet". Kjøpte du de i dag eller i går eller?
Kjøpte dem i går. De ser ikke ut til lå være sky, så det er bra. Har ikke begynt noe jaging enda heller. De andre innbyggerene har vært i karet en god stund så de er sikkert litt tryggere. Så da får jeg bare krysse fingrene. Ser heldigvis ut til å være bare en hann, så takk til flink betjening.
Ok da kan det være det er det om gjør det. De må bare bli vnndt til de nye omgivelene sne før de skal fyke rundt oppi der, noen trenger lengre tid en andre.
Postet 25.07.09 kl 14:58