Kan noen være snill å dele litt informasjon om gullgurami?

Jeg har akkurat kjøpt månedens tilbud på tropehagen. 5 stk gullgurami. Spurte pent om å få 1 hann og 4 hunner siden jeg har lest at hannene kan være litt aggressive.

Nå lurer jeg litt på om noen kan fortelle meg litt om disse fiskene som ikke står i fiskebasen. Har et godt beplantet akvarium med lite strømning i vannet.

4 av dem svømmer rolig rundt om kring, mens en gjemmer seg bak pumpa hele tiden. begyner å bli litt bekymret for at den ikke tålte flyttingen.
Søk på gurami. Informasjonen du finner gurami generelt gjelder også for gullgurami. Høres ut som det kan være over og ut med den ene guramien. Våres gjemte seg også bak pumpa før han døde, men la oss håpe på det beste!
Gullgurami og blågurami er samme fisken. De har bare forskjellige farger!



Her har du link til fisken din i basen!
Luna
Gullgurami og blågurami er samme fisken. De har bare forskjellige farger! [URLBLOCK1] Her har du link til fisken din i basen!


Tusen takk for det, men jeg spurte jo om noen kunne fortelle noe som ikke sto i basen?

Jeg lurer litt på hvilke erfaringer folk har med gull/blå-gurami.
Mine guramier gjemte seg en stnd før de ble tøffere i "trynet". Kjøpte du de i dag eller i går eller?
Jeg har hatt både gull- og blågurmi. Min erfaring er at gullguramien er mye mere aggressiv. Den jeg hadde jagde alle andre innbyggerne opp i ett hjørne. Også tok den resten av akvariet selv. Det var riktignok bare en 60 liter, men allikevel. Han fikk god plass
Bente-Bent
Mine guramier gjemte seg en stnd før de ble tøffere i "trynet". Kjøpte du de i dag eller i går eller?


Kjøpte dem i går. De ser ikke ut til lå være sky, så det er bra. Har ikke begynt noe jaging enda heller. De andre innbyggerene har vært i karet en god stund så de er sikkert litt tryggere. Så da får jeg bare krysse fingrene. Ser heldigvis ut til å være bare en hann, så takk til flink betjening.
jankis
Jeg har hatt både gull- og blågurmi. Min erfaring er at gullguramien er mye mere aggressiv. Den jeg hadde jagde alle andre innbyggerne opp i ett hjørne. Også tok den resten av akvariet selv. Det var riktignok bare en 60 liter, men allikevel. Han fikk god plass:-)


Hadde du bare en? Har fått en følelse av at de er mindre agressive hvis de har flere hunner. Kan det stemme?
Hver hann skal ha 2-3 hunner for seg selv så vil de ikke krangle. Kan fungere med 1 hunn til hver av dem også. Mine dvergguramier trengte bare 1 dame hver før de roet seg ned og slutte å krangle, men dette varierer etter hva jeg har erfart.
Moonlight
[QUOTE=jankis]Jeg har hatt både gull- og blågurmi. Min erfaring er at gullguramien er mye mere aggressiv. Den jeg hadde jagde alle andre innbyggerne opp i ett hjørne. Også tok den resten av akvariet selv. Det var riktignok bare en 60 liter, men allikevel. Han fikk god plass:-)


Hadde du bare en? Har fått en følelse av at de er mindre agressive hvis de har flere hunner. Kan det stemme?

Jeg hadde én hann og to hunner. De blir ikke mindre agressive hvis de har flere hunner. De får bare flere å fordele aggresjonen på..
Moonlight
[QUOTE=Bente-Bent]Mine guramier gjemte seg en stnd før de ble tøffere i "trynet". Kjøpte du de i dag eller i går eller?


Kjøpte dem i går. De ser ikke ut til lå være sky, så det er bra. Har ikke begynt noe jaging enda heller. De andre innbyggerene har vært i karet en god stund så de er sikkert litt tryggere. Så da får jeg bare krysse fingrene. Ser heldigvis ut til å være bare en hann, så takk til flink betjening.

Ok da kan det være det er det om gjør det. De må bare bli vnndt til de nye omgivelene sne før de skal fyke rundt oppi der, noen trenger lengre tid en andre.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap