Kampfisken min "innreder" flyteplante

Hei.

Jeg har satt in en flyteplante. Dette er et ganske stort blad med stilk som er gravd ned i grusen. Bladet var litt under vann og fløt ikke helt i overflaten. Nå driver kampfisken min systematisk og henter luft og putter boblene under bladet for å heve det helt til overflaten - det har den klart. Men den fortsetter av og til å putte bobler under bladet. Det var litt morsomt å se på for det så ut som den hadde tenkt gjenom hvordan han skulle få bladet lengre opp )

Det ser ut som den storkoser seg. Den legger seg oppå bladet - den delen som fortsatt er under vann. Der er det en grop ved stilken som den legger seg ned i. Så svømmer den ned og igjennom en liten hule jeg har laget med rot, stein og grus.

Den fikk mygglarver i dag også - en halv brikke - og alt forsvant. Nå ser den mett ut med en svak kul på magen.

Vidar
Den lager skumrede I naturen blir eggene lagt i redet, og hannen passer yngelet der til de blir frisvømmende. Etterhvert som boblene sprekker lager hannen nye, og egg og yngel som faller ned blir plukket opp og spyttet tilbake til redet.
Maretard
Den lager skumrede:) I naturen blir eggene lagt i redet, og hannen passer yngelet der til de blir frisvømmende. Etterhvert som boblene sprekker lager hannen nye, og egg og yngel som faller ned blir plukket opp og spyttet tilbake til redet.
Så kult! Leste litt om dette nå og har sett bilder av yngel i dette "skummet"). Det har blitt temmelig mange bobler under der nå, og hele bladet er nå nesten over vannskorpen. Noe yngel blir det nok ikke, for jeg har kun denne ene hannen og ikke noe annet enn et par maller - det blir det nok ikke yngel av

Vidar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap