Blågurami- jenter?

har to blåguramier som jeg mistenker for å være jenter. men går dette bra med to jenter? har aldri vært med gutter.

også: den ene av jentene bæsjer hvite kuler, men ganske sikker på at de ikke er egg. de ligger i klyser så satser på at det er besj, pleier de det? snakk om girlpower!
det er vertfal ikke egg, for de er pitte pitte små å gul aktige og gjennom siktige og legges i ett skumrede som hannguramien lager på vannoverflaten.

Å før de legger egg ser du at de er rognstinne. Ser gravid ut.
Jeg hadde en kampfiskdame en gang som la egg av seg selv. hun bare sto i et hjørne og klemte ut en hel haug med egg, ettersom kampfiskhannen ikke fantes det minste interessert i å lage noe skumrede eller være med på leken :p

Corydoras-hunner kan også svime rundt og legge egg alene. Jeg regner med at de vil bli kvitt det som "tynger i buken", selv om det ikke er noen interessert hanne i nærheten.

Derfor: er du heeelt sikker på at det ikke er egg?
Eggen pleier vertfall ikke å være hvite kuler. vertfall ikke mine sine egg ser sånn ut,. de er veldig veldig veldig små og guleaktige og gjenomsiktige på en måte.
Bente-Bent
Eggen pleier vertfall ikke å være hvite kuler. vertfall ikke mine sine egg ser sånn ut,. de er veldig veldig veldig små og guleaktige og gjenomsiktige på en måte.


Men jeg er ikke oen verdensmester. bare så det er sagt.. men syntes det gørte litt løyent ut.
En litt unøyaktig beskrivelse er alt som skal til for å utgjøre forskjellen

En rask titt så kan egg godt bli beskrevet som hvite kuler, selv om de egentlig ikke er helt melkehvite, men er mer gulaktige, tenker jeg.

For uansett skal ikke avføring se slik ut, det er svært merkelig og jeg aner ikke hva det kan være, dersom det er helt dønn sikkert at det ikke er egg. Da høres det nesten ut som om fisken er syk. men igjen, da pleier det vel å være lang, hvit avføring som kommer ut, og ikke kuler.
det er helt sant, tanken sykdom slo meg, for hvite egg høres mekelig ut. )for de eggene til disse her er ikke så enkle å se om du ikke sitter med nesen inni akvarieglasset i det hun legger de, for det skjer veldig fort.
Men det kan jo være de kulene henger fast i en veldig tynn tåd kanskje??
jeg er kanske sikker på at de ikke er egg.
Du får ikke tatt et bilde av dette fenomenet?
sorry, finner ikke kabelen til dataen og kameraet og mobilen...
fant kabelen beklager at de er lit utydelige....
ikke sant? ser ikke ut som egg...........
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap