Mindre sirkulasjon for kampfisk?

Jeg lurer litt på om kanskje sirkulasjonen i 63-literen min er litt i meste laget for kampfisken min. Han ser litt klønete ut når han svømmer, spesielt når han skifter retning, og holder seg mye på bunnen eller hviler i flyteplantene. Eller er det vanlig at de svømmer litt rart? Hvis ikke: Kan jeg gjøre noe for at sirkulasjonen skal bli mindre, eller må jeg rett og slett ha en ny pumpe? :/
Hvis kampfisken holder seg i områdene der det er minst strøm, tyder det på at han ikke liker strømmen. Hvis han derimot ikke unngår områdene med sterk strøm vil jeg si at det ikke plager han noe særlig, så lenge han ikke fyker rundt og har problemer med å komme seg dit han skal.

For å redusere strømmen kan du putte ekstra filtervatt i filteret, feste en ekstra filtersvamp ved innsug eller utblås, rette utblåset mot en vegg, eller kjøpe noen planter og sette foran utblåset.
Han svømmer egentlig i hele akvariet, men han ser ikke helt stødig ut synes jeg, så jeg vil minske strømmen litt i alle fall. Takk for tips.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap