Bevegelse i vann (kampfisk)

Hei.

Jeg har et 112 liter akvarium, med en litt for kraftig pumpe i forhold til størrelsen. (ikke spør meg hvorfor :P) Uansett, så har jeg utblåsningen rettet mot vannoverflaten for å øke oksygen i vannet (Vet ikke det rette forklaring) men at det er bra å ha det slik. + at jeg har hørt ancistrus liker bevegelse i vannet.

Idag har min samboer fått seg en kampfisk, det jeg lurer på er, bør jeg forandre retningen på utblåsningen slik at det blir mindre bevegelse i vannet (Kanskje inn mot bakrunnen) slik at kampfisken liker seg bedre? Men vil det da gjøre at det blir mindre oksygen i vannet og vil det påvirke oppførselen til de andre fiskene?

Jeg har i mitt akvarie

Guppy
Ancistrus Sp
Kuhlii ål
Div snegler
Corydoras Aenus (albino)
Kloreke
Kampfisken vil ha det rolig i vannet. Flytt utblåsningen slik at overflaten bare blir "rotert"..
Eneste jeg tror du vil se forskjell på er kampfisken, da den vil trives bedre.
Blir nok ikke for lite oksygen i akvariet..
"rotert" Hva mener du med det? Eneste stedene jeg har sett er enten mot bakrunnen eller rett mot overflaten. Jeg trenger å få det inn med teskje her :P
Vannet trenger å være i bevegelse, selv om kampfisken ikke liker så mye bevegelse, men litt bør det være.
Har du plassert utblåsern slik at den snapper til seg mest mulig oksygen , så er det garantert for mye bevegelse.
Plasserer du den slik du sier, mot bakgrunnen f.eks, så vil det bli mye mindre - og kanskje bra for både oksygen og kampfisk.
Ok, jeg har prøvd en stilling nå. Håper jeg ser forbedringer . Takk for hjelpen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap