Betta sp og endlers?

Noen som har erfaring med og ha de i samme kar? Har jo ganske små haler så det budre jo ikke legge opp til noe bråk...

Har ikke hatt annet enn noen eplesnegler og senere jegersnegler med kampfisken så vet ikke helt hvordan akkurat denne vil reagere men hadde vært kjekt og hørt om noen har noe erfaring med og ha disse i samme kar
Det kan ha en del å si hvor stort akvariet er, og hvordan det er innredet.
Hvor mange liter er det på?
Karet
Karet er på ca 40 liter. Det er ikke snakk om mange endlers, ca 5 - 6. Ingenting hos bettaen fra før av. Har endlersene med guppy nå noe som jeg har insett ikke er så kjekt. Vil ikke blande en så fin art. Har hatt kull med blanding og det ble mye fiskedød av det.
Betta sp kan være hva som helst da Betta er en hel slekt med over 80 forskjellige arter og der de som ikke er beskrevet har "sp 'navn' " i artsnavnet. De fleste vil sikkert sette pris på endlers i menyen.
(s)må(p)irk
Betta splendens mente jeg da. Grunnen til at jeg spør er jeg ser det er flere som har fått det til. Jeg håpet noen kunne dele litt erfaringer, vet jo selvfølgelig også at det kommer an på hvordan kampfisken oppfører seg.

Hjemmesteder skal det være nok av, er godt med vegetasjon i karet og mange hjemmesteder.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap