Splends i små kopper i dyrebutikken

Har sett at de gjør dette flere steder. Henger små kopper på siden av plantekarene i butikken. Og de stakkars fiskene oppi ser utrolig deppa ut. Får voldsomt lyst til å redde hele gjengen. Men har bare ett akvarie. Åssen går splendens sammen med andre fisk? Er vel bedre å redde en enn ingen. Men da støtter jeg jo også denne salgsmetoden.. Ååå, dilemma..
Kampfisk selges så mye av, at det er skjelden fisken må gå i disse karene i lang tid. Har også inntrykk av at kampfisk er den fisken som tar minst skade av en slik tilværelse. Ikke at jeg støtter denne type hold, for all del. Min egen kampfisk har 40 liter helt for seg selv

Om kampfisken går sammen med noe annet er helt individavhengig. Min kan ikke være sammen med noe. Den bare plukker på dem. Både snegler og ancistrus har blitt berget ut. Eneste som går sammen med den nå, er to jegersnegler. Disse graver seg ned når de ikke spiser, og får følgelig være i fred.


-Tim
Min kampfisk gr sammen med 15 neontetra og tre platy. Det var slik han bodde i butikken, og passet derfor fint inn sammen med mine fisk. Han er helt uinteressert i de andre fiskene, og de plager heller ikke han. I butikken jeg kjøpte han hadde de "testet" ut alle bettaene de solgte for om de kunne gå sammen med andre fisk eller ikke, noe jeg synes er veldig fint.
Det er sjelden noe stort problem at fisk holdes i små beholdere i korte perioder; det er mye større plass enn de har hatt hittil i livet sitt i alle fall!

Problemet er jo naturligvis at ukyndige kan tro at dette er akseptable forhold for fisken som langsiktig bosted, iom at de holdes slik i butikken.
Tilfeldig bekjentskap
© Johan Blixhavn Mæland
Reklame for plussmedlemskap