Oppdaget skumrede. hva nå?

jeg oppdaget et skumrede nå nettop etter jeg hadde kommet hjem fra ridning. Kampfisk hannen er vedlig hissig og en av kampfisk huene (har en voksen og to små) har fått sår. Men jeg kan ikke se noen egg oppi redet. Hva skal jeg gjøre? burde jeg flytte noen av fiskene? Karet er på 65l, godt innkjørt og har ikke hatt problemer med det før. redet er ikke så stort.
Et lite problem...
som sagt opdaget jeg et skumrede, som en meget sink kampfisk hann passet på. Nå har redet blitt større, hannen enda mer sint og nesten drept en av huene. Hun er enda verre skadet og svømmer nesten ikke. Vet at det bare stresser henne, men har puttet henne i et fødenett. Det var enten det eller i det andre karet med aggresive ciklider.

dette har gått greit, intil i dag: Coryene har lekt og kommer snart til å legge egg. den ene hoa er skikkelig feit og kan se eggene gjennom huden ( vet at de legger egg snart siden når noen har vært sånn før er det ikke lenge til de legger egg). og hadde tenkt at de skulle være oppi fødenettet (altså eggene)

også er guppyhoa mi klar for å føde og det var planen å putte henne i fødenettet til hun hadde fått ungene.

det jeg kan, er å putte oppi en boks som flyter oppi karet og putte cory eggene oppi der, og la guppihoa få unger i fødenettet og slippe kampfisk hoa ut. Men er det noen god ide?

vet at jeg har gjort masse dumt

er det noen som kan gi meg tips til hva jeg kan gjøre?
Jeg tror du må sette deg ned og tenke gjennom sakene litt her

Det jeg lurer på, er hvorfor styrer du noe voldsomt med å redde egg og yngel fra så mange fisk, når du ikke har noe akvarium å la yngelen vokse opp i???
Du har et plassproblem allerede nå, du har tre arter som du vil ha yngelen til i et lite fødenett. Og så tenker du alvorlig på å skulle skaffe deg en haug med fiskeyngel som trenger plass...?
Du har guppy, corydoras og kampfisk, og vil ta vare på alt av egg og yngel... men hvor skal de vokse opp, hvor skal du ha dem i ukesvis og månedsvis?
mona o
Jeg tror du må sette deg ned og tenke gjennom sakene litt her ;-) Det jeg lurer på, er hvorfor styrer du noe voldsomt med å redde egg og yngel fra så mange fisk, når du ikke har noe akvarium å la yngelen vokse opp i??? Du har et plassproblem allerede nå, du har tre arter som du vil ha yngelen til i et lite fødenett. Og så tenker du alvorlig på å skulle skaffe deg en haug med fiskeyngel som trenger plass...? Du har guppy, corydoras og kampfisk, og vil ta vare på alt av egg og yngel... men hvor skal de vokse opp, hvor skal du ha dem i ukesvis og månedsvis?


jeg hadde ikke planer om å få yngel på coryene mona o...

jeg lar kampfisk hoa bli der hun er til hun har kommet seg, og så lar jeg naturen gå sin gang.

det har jeg bestemt meg, men takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap