Hei!
Har hatt en kampfisk hann gående i 60literen min siden november i fjor. Den var veldig aktiv før og drev og svømte opp i strømmen til filteret mitt. Men nå så har den blitt fryktelig slapp! Den ligger bare på bunnen for det meste og beveger seg bare hvis jeg f.eks skal ta den opp med hoven (skiftet bunnsubtrat i dag, så da flyttet jeg den over i en bøtte). Så jeg begynner å bli temmelig bekymret for den. :/ Den har vært slik i ca. 2 uker. Jeg har prøvd å ta noen store vannbytter, men det har ikke hjulpet noe.
Noen som har noen råd om hva som kan være galt? Den bor sammen med tre mollyer, tre sverddragere og ti tetraer (lurte forresten også på om akvariet mitt har blitt litt overbefolket?). Disse er jo ganske kjappe og hypre fisker, så kan det ha noe med saken å gjøre? At den ikke liker de andre fiskene?
Temperaturen jeg har i karet er 26 grader og pH'en ligger på rundt 7. Jeg testet nitrat verdien og ammoniak verdien nå nettop, og så at jeg hadde litt for høye amoniakk verdier, 0,2. Noe som jeg synes er rart, for jeg skiftet vann i dag (jeg skifter 1/3 en gang i uken). Nitrat verdien var derimot på 0,01. Kan det ha noe med at det er for mye ammoniak i vannet? I dag er første gang på en god stund at den har vært på over 0,1, så jeg tror ikke det er grunnen ettersom den har vært sånn i litt over to uker.
Setter pris på alle svar!