Kampfisk-hunnen min bygde reir...

og jeg lurer da på om dette er et tegn på at hun er klar for lek? Hun lagde et stoort reir, og har holdt på å yppet seg på ancistrusyngelen i hele dag. Vist seg frem, blottet kragen den har under haka/gjellelokkene og styrt på... Har disse tingene noe med lek og gjøre, eller er det vanlig at hunnene bygger reir så ofte? Hannen min har gjort det en eller to ganger bare, mens hunnen bygger som bare det.
sikker på at det ikke er en kortfinnet hann du har? må ærlig innrømme at jeg aldri har hørt om kampfiskdamer som lager reir, ei heller har jeg sett min i det hele tatt prøve...
er det hanne så skal jeg isåfall tilbake og bytte... Jaja, får se det ann da.. Hvis finnene vokser, så skal den byttes.
plakat hanner har korte finner hele livet. men mange dyrebutikkfolk vet ikke at det finns kortfinnede hanner.. de tror alle med korte finner er hunner.
Fant denne greie artikkelen om kampfisk, og joda, det viser seg at Esme er en hann. Så den er nå døpt om til Emil

Ser at dette er den formen som finnes i naturen, så da tror jeg nok at han får bo her alikevel, siden han er en veldig kjekk herremann..
Det hender at hunner bygger skumrede, men det skjer ikke så ofte, og redene blir ikke like store som hannenes.

Men om din er en hann, så er vel "mysteriet" oppklart uansett.
Transvestitten min bygger skumreder som setter Albert(min langfinnede utgave) i skyggen og vel så det..
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Hubel Hansen
Reklame for plussmedlemskap