Kamphoe klar for lek?

Hei

Noen som har et bilde av sin kamphoe når ho er leksklar? Jeg er litt usikker på om hoa som jeg har er litt for ung for lek enda. Ho har ikke farga ut helt enda, men ser tendenser til blått på finnene og kroppen. Har for det meste de svarte horisontale stripene.

Har satt den i et eget akvarie ved siden av hanna og han blei helt tussete og skikkelig skal vise seg fram. Og da ser jeg at hoa skifter litt farge. Får innimellom et bredt hvitt "belte" bak gjellene, og av og til ser jeg vertikale mørkere striper.

Men lurer på om denne er for ung til lek enda. Den ser så lita ut i forhold til hannen, men har jo selvsagt litt med de voldsomme finnene til hannen å gjøre. Tror hoa er mellom 2,5 og 3 cm uten halen no.

Noen som har bilder å vise av hoene sine?
Uklart bilde, men du ser stripene i hvertfall, loddrette.
Hmm ja kan se likheter. Men vet du sånn ca hvor gammel din sin er og ca lengde?
De hadde henne i dyrebutikken i juli tror jeg, så hvis man plusser på en tre måneder ca som jeg tror var alderen hennes da så blir det vel en 10 mnd? Men de er kjønnsmodne fra 5-6 mnd. Lengden hun har nå er vel en 6 cm på øyemål, men ta det med en klype salt:P
Ok :o)

Er nok som jeg tror at hoa mi er litt for ung enda til å begynne med noe lek. Ho skal få bli "tørr" bak øra først hihi :o)

Tusen takk for tilbakemeldinger :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap