- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Kampfisk hoppet ut av karet sitt
Kampfisk hoppet ut av karet sitt
Postet 07.02.10 kl 19:29
Postet 05.03.10 kl 20:57
Postet 05.03.10 kl 21:13
Postet 05.03.10 kl 21:58
Marit NæssOi. Jeg anbefaler deg å ta den ham med til dyrebutikken og få ham undersøkt nøye. Kampfisken har jo dessverre en tendens til å finne på en del lureri, men dette høres ikke ut som om noe som kommer til å gå over med det første.. Ta ham med til dyrelegen, og la oss høre hvordan det gikk :)
Hahaha...seriøst?
Postet 05.03.10 kl 22:25
Postet 05.03.10 kl 22:44
Marit NæssOi. Jeg anbefaler deg å ta den ham med til dyrebutikken og få ham undersøkt nøye. Kampfisken har jo dessverre en tendens til å finne på en del lureri, men dette høres ikke ut som om noe som kommer til å gå over med det første.. Ta ham med til dyrelegen, og la oss høre hvordan det gikk :)
Det er ingen særlig lur idè å fange inn og frakte en skadet fisk frem og tilbake på det viset. Det ville bare stresse en allerede svekket fisk til de grader at han kanskje hadde strøket med av det.
Ro og ingen stressfaktorer er nå det viktigste, sammen med rent vann.
Beskrivelsen av hendelsen og utseendet på fisken er i dette tilfellet tror jeg er nok til å si at fisken sannsynligvis har fått et soppangrep. Dette skjer ofte når slimhinnen til fisken er skadet. Og skadet blir den av uttørking (oppholdet på gulvet).
Jeg ville gått til innkjøp av Esha 2000, som forhåpentligvis kan kurere soppangrepet.
PS! til trådstarter: skaff dekkglass til kampfisken De hopper. Det vet du nå.
Postet 05.03.10 kl 22:47
Endret: 05.03.10 kl 22:48