Kamp fisk hjelp

jeg lure på vilken andre arter som kamp fisk kan gå sammen med???
helst fra asia.
ps dette er en virkilig sina kamp fisk
Min går sammen med corydoras, neontetra, ancistrus og eplesnegler, og det går supert. Før gikk han også sammen med platy, men de er nå døde etter en heftig omgang prikkesyke. Men så skal det sies at han er en liten engel som ikke plager noen, og som gikk sammen med cory og platy i butikken.

Nå er jeg langt fra noen ekspert, men dersom han som du sier er veldig hissig, så vil han kansje ha det best alene? Jeg ville i alle fall ha ungått alt med sterke farger og "slørete" haler.
Det er ganske forskjellig fra kampfisk til kampfisk. Den ene kampfisken min gikk helt supert sammen med black molly og sverddragere, mens den jeg har nå kan ikke fordra dem. Så den er tatt ut nå da, og har fått sitt eget kar.

Du sier ikke noe om hvor stort karet ditt er, hvis du kunne fortalt oss det og vannverdiene dine så hadde det vært lettere å foreslå noe.
Hvis kampfisken din er av den sinna typen, så da er det kanskje best å ha den alene? Eller kanskje med noen kuhlii-ål? Har hørt at de skal gå veldig fint sammen med kampfisk, og de trenger heller ikke så stor plass.

hva mener du med stor plass
At de ikke trenger så stort akvarium. Men de trenger mange gjemmeplasser osv.. Bare se på dem i fiskebasen. Der finnes det mye nyttig informasjon om de forskjellige artene. På denne siden står det en del om hvilke fisker som passer sammen med kampfisk. Bare pass på at de passer til størrelsen på akvariet ditt og vannverdiene dine og.
den kamp fisken det er snak om er så hisig så den tar kneken på alt som går og kryper.
Da bør du vel la den være alene da.
evetuelt prøvelåne med fisk fra butikken, og levere dem tilbake om han virker aggressiv. Det får i alle fall jeg låv til i min lokale butikk. Prøv med en art som liker seg på bunnen kansje? Corydoras eller no?
som sagt han tar kneken på det meste.så det med og "låne" fisk fra dyre buttik er uaktuelt
Da er det vel bare en løsning; å la han være alene.
By the way, med å låne fisk mener jeg selvfølgelig ikke å putte dem i tanken og la dem være alene over natten. Jeg mente heller å følge nøye med på hvordan han reagerer på dem, og ta dem ut med en gang han viser tegn til aggressivitet. Å la han drepe andre fisk er jo bare grusomt.
Hvorfor spør du om forslag til fisk, dersom han er så agressiv at han ikke kan gå med andre fisker? La han få et akvarium for seg selv, enkelt og greit.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap