Kampfisk i 400l?

Er det greit å sette en kampfisk i en 400l? Ser at de fleste har små kar til kampfiskene sine...

I karet går det (foreløpig) 3. stk ancicstrus, 30stk kardinaltetra, 3 platy, 2 scalare.

Lurer også på å skaffe meg noen regnbuefisk, og kanske kyssegurami.
har selv selv tjue kardinaler , 10 corydoras panda, 10 glødetetra, en sommerfugl ciklide og en kampfisk. Hadde kampfisken i en bolle før hvor den nesten ikke var aktiv i det hele tatt. Puttet den i karret med di andre fiskene. Nå er det en helt annen fisk , den er aktiv og ser ut til å stortrives. Så lenge scalare ikke er en fisk som napper finner så går det ganske bra.
Har faktisk prøvd å få til oppdrett på Kampfisk i en 400 liter. Selv når den var helt mutters alene oppi der gjømte den seg bare bak en pumpe. Flyttet den etter hvert over i en 19 liter. Da begynte den å lage skumreder med en gang. Nå er det vel slik at ingen Kampfisker oppfører seg helt likt. Så vet jo ikke før man har prøvd om den vil trives eller ikke.
Pratet med en som hadde vært og fanget Kampfisk i Indonesia. Han sa de fanget Kampfisk på de mest utenkelige småpyttene som var, mens så fort det var litt størelse så var det null fisk. Hva som er fasit er vanskelig å si. I utgangspunktet vil man jo tenke jo større jo bedre, men tror noen Kampfisker føler seg tryggere i mindre kar.
Inaktiv bruker
Hvis du skal ha en kampfisk i et så stort kar bør det være godt beplantet med mange gjemmesteder. Hadde min kampfisk i 350 literen som et krisetiltak en gang, men måtte ta han fort ut fordi det så ut som om han skulle få hjerteinfarkt. Min erfaring er at kampfisk blir utrolig stresset hvis det er for mye åpent vann i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap