Går palettciklider sammen med blågurami?

Jeg har 1 par Blågurami og 4 Platy og en Otto i et 115liters akvarie.

Spørsmålet mitt er om det hadde gått fint å introdusere 1 par Palettciklider til denne tanken.

Takk på forhånd,

Lars Olav
jag hadde paletter sammen med 4 perlegurami og det var ikke noe problem i en 160l
Om du bestemmer deg for å prøve, så følg med palettene! Jeg har funnet ut at det er veldig variert hva de "tåler" av andre fisk...

Mine paletter angrep alt og alle som var i samme tank, alt fra stimfisk til ancistrus. Var kun en gibbi som var en del større enn dem selv som fikk være i fred.

Palett-hannen stresset seg nesten til døde for han skulle angripe fiskene han så i akvariet VED SIDEN AV....

Men andre som har hatt paletter forteller at de går veldig fint sammen med noen fisker, til og med i leks-/yngel-perioder.

Altså, sikkert ikke noe problem å prøve, men vær forberedt på at det kan gå galt, og det veldig fort.

Om det i såffal går galt, så får platyene like mye bank som guramien :P (selv om platyer er raske svømmere og kommer seg som regel unna)

Masse gjemmesteder er uansett å anbefale!

Tusen takk for svar!

Jeg tror kanskje ikke det passer i tanken min, da jeg vil ha et relativt fredelig akvarie.
Har også tenkt på sommerfuglciklider, men er redd at guramiene skal være stygge med de, skjønt guramiene er snille med platyene.

Tror dere sommerfuglciklider hadde vært ett bedre valg?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap