Fant ut at det er "innebygd" speil i glasset på karet mit :s

ja, overskriften sier det meste, dette karet egner seg ikke for kampfisk da eller?
Er dette et sånt lite, trangt "kampfiskakvarium" på noen få liter? I så fall er speilet der for at kampfisken skal tøffe seg, siden den vil tro at det er en annen hann på hans område. Dette er utrolig slitsomt for fisken, som tror den må sloss for territoriet sitt konstant.

Så konklusjon; nei, det er absolutt ikke egnet for kampfisk.
regner med at akvariet ditt ikke egentlig har speil, men at det er lysbrytningene i vannet som spiller deg et lite puss : )

hvis du ser gjennom frontglasset, vil siderutene være speil, mens bakruta ikke er det. går du rundt hjørnet, og kikker gjennom sideruta, vil plutselig front- og bakrute være speil, mens den andre sideruta ikke er det. ser du opp mot vannflata, er også denne et speil. hadde du ikke hatt sand på bunnen, hadde også bunnen vært et speil.

lys som treffer vinkelrett på ( sett gjennom frontglass mot bakrute ) går rett gjennom, og ser gjennomsiktig ut. ser du derimot gjennom frontglasset mot et av sidevinduene, brytes lyset i vannet, og du har et godt gammeldags speil !

fiskene, som bor I akvariet, vil derimot ikke kunne se gjennom mer enn en rute av gangen, og vil derfor aldri se noe speil. så du kan trygt ha kampfisk i det.

er ikke helt stø i fysikkens terminologi, så får unnskylde om det var knotete forklart. artig om noen med mer peil enn meg kunne utdype fenomenet.

Stine Sofie : Nei er du Gæren? :O jeg har en Juwel lido 120 med mye planter

Superconstanse: TUSEN TAKK!!!!! jeg ble veldig lettet nå. trodde jeg måtte legge opp kampfisk "drømmen" min

ble så glad nå yey

men tusen takk
Off topic, men leste profilen din og måtte le. Min kampfisk heter og Ghandi. Og av akkurat samme årsak som din; verdens største pyse.
Det er jo litt forskjell på å være ikkevoldelig og å være en pyse. Menmen.

riksmåls-/bokmåls-Wikipedia om Gandhi
Kampfisk
Det er jo litt forskjell på å være ikkevoldelig og å være en pyse. Menmen. [URLBLOCK1]

Jeg VET hvem Ghandi er og hva han sto for, du trenger ikke gjøre et forsøk på å belære meg. Det er en spøk skjønner du, ikke en kritikk mot Ghandi... Så slæpp åff.
Jeg slapper av, jeg. Og håper du gjør det samme.
Kampfisk
Jeg slapper av, jeg. Og håper du gjør det samme.

Kverulant.
haha, ja han heter ikke det lengere nå fordi han er litt hissig.. men det begyner å avta tror jeg. så jeg får vel søke om navn bytte :P
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap