Noen som har tips til en lat kampfisk?

Kampfisken min er lat og bynner å bli litte feit i følge ene dyrebutikken jeg var inn å sjekket han for at jeg var litte urolig. Og han sa at kampfisken min er lakt på seg litt.
Noen tips??
Du bør fortelle litt mer om hvordan denne kampfisken bor. Hvor stort er akvariet? Har du han sammen med andre fisk? Hvor ofte bytter du vann? Hva slags innredning er det i akvariet?

Er du sikker på at han er "lat"? Og er det fakta at han har lagt på seg, kan det hende han er syk istedet? Det medfører ofte at fisken blir apatisk og rolig. Bukvannssott eller svulst i buken er ting som kan få kampfisker til å "ese opp" og bli runde. Det er ikke fett, men sykdom.

Har du et bilde eller to av fisken du kan legge ut her, så vil det hjelpe.

Hvis det virkelig er slik at kampfisken er feit og ikke syk, så er det jo enkelt å gjøre noe med... det er jo du som mater han, og da har du åpenbart matet for mye, ikke sant? Da begrenser man matingen litt, og gir mindre enn før.

PS!
Det er en god idè å legge ut akvariene man har i profilen sin, for da hadde folk som skal hjelpe deg sluppet å spørre om alt det med "hva slags akvarie", "hvor stort er det" osv....
Så det er ikke bare for å vise frem akvariene sine at man registrerer dem der, det er for å forenkle ting litt når man lurer på noe.
mona o
Du bør fortelle litt mer om hvordan denne kampfisken bor. Hvor stort er akvariet? Har du han sammen med andre fisk? Hvor ofte bytter du vann? Hva slags innredning er det i akvariet? Er du sikker på at han er "lat"? Og er det fakta at han har lagt på seg, kan det hende han er syk istedet? Det medfører ofte at fisken blir apatisk og rolig. Bukvannssott eller svulst i buken er ting som kan få kampfisker til å "ese opp" og bli runde. Det er ikke fett, men sykdom. Har du et bilde eller to av fisken du kan legge ut her, så vil det hjelpe. Hvis det virkelig er slik at kampfisken er feit og ikke syk, så er det jo enkelt å gjøre noe med... det er jo du som mater han, og da har du åpenbart matet for mye, ikke sant? ;) Da begrenser man matingen litt, og gir mindre enn før. PS! Det er en god idè å legge ut akvariene man har i profilen sin, for da hadde folk som skal hjelpe deg sluppet å spørre om alt det med "hva slags akvarie", "hvor stort er det" osv.... ;) Så det er ikke bare for å vise frem akvariene sine at man registrerer dem der, det er for å forenkle ting litt når man lurer på noe.

Er han lat når han ikke vill spise flak foret???(Etter min mening ja(og han i fra dyrebutikken). Han vill heller spise av bunntabeleten som er ment for mallene. Jeg har prøvt å ta bilde av han men magen hans synes ikke så godt. hvordan skal jeg begrense maten når han ikke interesser deg nesten for foret. Men hvært når tabeletten komer oppi så er han ikke innterisert i flakforet, skal rett mot Bunntabeletten å jage vekk de som er der.. Noen tips????
Har prøvt ett par ganger meg å prøve legge til akvarie til men nette stopper opp hver gang..

Kampfisken bor i ett akvarie på 45 liter. Han er lag med 5flekkete pansermaller, 5 otoer, og 4guppyer. bytter vann engang i uka.. Innredningen i akvarie er med en stor båt, en kanon, pluss en liten statue og 3 planter!!
Hvis han ikke spiser av flakforet, så liker han det vel ikke.
Jeg er ikke lat fordi jeg ikke spiser champinion B-)
Du bør prøve med annen mat, f.eks frysetørket tubifex fra Prodac som er ment for kampfisker
BloppBlopp
Hvis han ikke spiser av flakforet, så liker han det vel ikke. Jeg er ikke lat fordi jeg ikke spiser champinion B-)

Er du sulten nok spiser du sjampinjong.
Hvis han ikke er interessert i flakfôret så er det ganske sannsynlig at han ikke liker det (lukten av det). Men, samtidig skriver du at han er for tjukk, så et eller annet sted er det noe som ikke rimer. Hvordan kan han være for tjukk når han ikke vil spise? Jeg heller mot muligheten for at han kan være syk. Han spiser vel ikke hele fôrtabletten alene, så den kan vel ikke være årsaken til at han er "for tjukk" som du sier?

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du er så oppført over at han vil ha av fôrtabletten.... hvorfor det? Fiskene gir vel blaffen i hvem du har planer om å fôre! Slipper du mat i akvariet må du jo regne med at alle kjenner lukten av det. La han få forsyne seg av den om han nå vil det, og vær glad for at han er aktiv og vil spise. At han er interessert i fôrtabletten, som han faktisk må svømme for å få tak i på bunnen, viser vel klart at han ikke er "for lat".... da hadde han vel tatt flakfôret som er lettere for han å få tak i, ikke sant?

Hvilket flakfôr er det du prøver å gi han?
Forsøk med frosne røde mygglarver som variasjon. Har enda ikke møtt en fisk som ikke liker det
mona o
Hvis han ikke er interessert i flakfôret så er det ganske sannsynlig at han ikke liker det (lukten av det). Men, samtidig skriver du at han er for tjukk, så et eller annet sted er det noe som ikke rimer. Hvordan kan han være for tjukk når han ikke vil spise? Jeg heller mot muligheten for at han kan være syk. Han spiser vel ikke hele fôrtabletten alene, så den kan vel ikke være årsaken til at han er "for tjukk" som du sier? Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du er så oppført over at han vil ha av fôrtabletten.... hvorfor det? Fiskene gir vel blaffen i hvem [I]du[/I] har planer om å fôre! :-) Slipper du mat i akvariet må du jo regne med at alle kjenner lukten av det. La han få forsyne seg av den om han nå vil det, og vær glad for at han er aktiv og vil spise. At han er interessert i fôrtabletten, som han faktisk må svømme for å få tak i på bunnen, viser vel klart at han ikke er "for lat".... da hadde han vel tatt flakfôret som er lettere for han å få tak i, ikke sant? Hvilket flakfôr er det du prøver å gi han? Forsøk med frosne røde mygglarver som variasjon. Har enda ikke møtt en fisk som ikke liker det :-)

Han spiser ett lite flak å hvært fortabelleten kommer oppi svømmer han mot den. Min tanke ligger på at han er ulig spiser hele tabletten alene. Får rettogslett ikke sett det fordi han får tabletten til å flytte på seg når han spiser. Han er ikke helt lat da(endrer min meining litte granne der da). Det jeg å prøver å si at han er mere interisert i fortabbeletten enn i flakforet.

Jeg har gidd han tetra sitt kampfisk for. Han ELSKER rødemygglarver spiser i fra handa mi:P.
Birk L
[QUOTE=BloppBlopp]Hvis han ikke spiser av flakforet, så liker han det vel ikke. Jeg er ikke lat fordi jeg ikke spiser champinion B-)

Er du sulten nok spiser du sjampinjong.

Kunne ikke ha sakt det bedre selv. Men jeg kan no finne på å spise det i fra boks så:P?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap