Kampfisk i 45 liter?

Hei

Jeg tenker og kjøpe meg 1 kampfisk og ha i min 45 liter, han blir helt alene.
Så det jeg lurer på er om at 45 l ikke blir for lite? Har sett at noen har i 19 l osv, til og med i 2 litere! Ö Så rekner med at det går bra?

Også tenkte jeg og spørre om jeg kan la hunn og hann gå sammen i 45 l?
Så hannen lager skumrede og hunnen legger egg?
Skal kjøpe røtter, javamose og flyteplanter og ha oppi, så det blir endel hjemmesteder.

Takk på forhånd
Dette skal nok gå helt fint det kan gå med hunner oppi også. men pass på så du ikke får med en plakat hann istedenfor..d et fikk jeg :P men men,, du må nesten abre prøve å se. av å til går det og av å til ikke. men at du kan ha en fisk en slik tank går bra
En kampfisk hann fungerer veldig fint i en 45L. Vil derimot ikke anbefale deg å ha en hunn oppi der i tillegg. I en liten periode kan det gå fint, hvis du har lyst på yngel. Men både hunner og hanner er teritorielle, så den ene av dem kan ende opp med å mishandle eller i verste fall ta livet av den andre fisken.
I tillegg til innlegget før (som jeg er helt enig i om at en hann og en ho blir for mye, og kan gå galt fort) så må man ha flere akvarier hvis man skal begynne med oppdrett av kampfisk. Hannene av yngelen blir jo aggressive mot hverandre etter hvert, og da må man ha mulighet for å skille dem.
Takk for svar, er nå stolt eier av en kampfisk hann
45 l holder rikelig. Ikke skyt meg om jeg tar feil, men jeg har hørt at en kampfisk kunne levd et godt liv i et cognac glass! (kanskje ikke av de minste glasa, but still)
Plussmedlem
Magnuuuusen
45 l holder rikelig. Ikke skyt meg om jeg tar feil, men jeg har hørt at en kampfisk kunne levd et godt liv i et cognac glass! (kanskje ikke av de minste glasa, but still)


Joda, du har rett her, kampfisk kan leve i bittesmå glass. Kanskje du har sett at de blir holdt i bittesmå glass i dyrebutikken?

Men det er stoor forskjell på å leve og å trives.. kampfisk kan leve i bittesmå beholdere fordi den kan puste atmosfærisk luft fra overflaten. Men den trives altså ikke..
Mennesker kan også overleve inne i kofferter.

(Men jeg har ikke tenkt å flytte inn i en.)


[External Image]
Ja, det er utrolig på hvor liten plass kampfisken kan leve på. Men jeg synes ikke det er noe bra sted for noen ting og leve i et cognac glass!
Ser ut som om han her trives i 45 literen, så skal nok gå fint

Når jeg kjøpte han, var han nappa skikkelig av andre fisker.
Så jeg lurer på om vil han bli like fin som han engang var?
Plussmedlem
Så lenge det ikke setter seg infeksjoner eller sopp i i de skadde finnene, vil disse vokse ut igjen til gammel prakt.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap