Kampfisk-størrelse-half moon variant

Har sittet å sett på noen fantastisk fine kampfisker på youtube. Kampfiskene var av type “half moon“. Så nå lurer jeg fryktelig på hvor man får tak i denne kampfisk varianten? Disse kampfiskene så mye større ut enn de kampfiskene jeg tidligere har sett på dyrebutikken, og i andres akvarier. Er det kanskje slik at det er kampfisk “babyer” som selges i butikkene? Mener for øvrig at de jeg har sett i selskapsakvarier hjemme hos venner har vært omtrent like små.
I så fall vil disse fiskene (kampfisker generelt) bli mye større om de gis optimale forhold?
Har et 60 liters Biorb akvarie jeg tenker sette opp. Skulle egentlig bestille killiegg på ebay, men kom over disse flotte kampfiskene Så tvilen har tatt tak i meg…
Har tidligere drevet med altum scalarer og discus. Men måtte gå ned i antall liter pga flytting og studenttilværelse. Har til nå ikke funnet noen små fisker arter som jeg kunne tenke meg å holde.
Jeg er nok en som liker litt større, rolige og færre fisker å fremfor mange små raske Utfordringer knyttet til god vekst og fargeprakt hos fiskene gjennom å gi de optimale livsvilkår har alltid stått i fokus, og et lite akvarie “kun” for pynt blir fort kjedelig…
Vil kanskje en kampfisk kunne være noe for meg?
Mvh Lena
De er av og til i salg hos vanlige forhandlere, men du kan be din lokale butikk bestille inn noen stk

De er like stor som de "vanlige" som er i handelen, bare at halv moon har utslåtte slør hele tiden.
Selv syntes jeg crown tail er penest..
Takk for svar Fant ut av dette var en type kampfisk som kalles "giant halfmoon betta" Disse kampfiskene blir visstok opptil 12 cm,og er betydelig større en vanlige kampfisk. De kommer også i mange flotte fargevarianter.
Dyre er de også mellom 100 og 200 usd bare for fisken! så kommer fraktkostnader++++ ved siden av.
Regnet på det og kom frem til at den type fisk jeg kunne tenke meg kom på ca 1800 kr levert.
"Giant halfmoon betta" hørtes ut som noe som var avlet/manipulert frem..
Ja, mest sannsynlig er de nok det. Strides vel om disse er "kampfisker på steroider" eller et resultat av sellektiv avl på "naturlig" store individer....

http://www.bettysplendens.com/articles/page.imp?articleid=1405

http://www.ram91giantbettas.com/gallery.htm
Hei hei
umm..ja giant half moon er også fint men det vil ikk holde så lenge på grunn av halen.. det blir for tungt for de vettu...pluss prisen er så dyr..jeg har sett så mange i thailand og har snakket mye om det også..best å ha vanlig type med kort halen hvis du vil virgelig ha giant betta giant half moon vil ikk holde seg mer enn 3 måned så halen vil falle ned igjen men vanlig type vil holde seg fint til de dø...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap