Bol.sommerfugl + dverggurami??

Jeg henviser til hvor det ble ment positivt om å ha boliviansk sommerfuglciklide og gurami sammen,
og henviser til hvor man mente at det ikke ville være plass til dette i en 110liter....
15 kardinaltetra, 2 bol. sommerfugler, 2 dverggurami, 1 ancistrus...
Kræsjer dette? Noen som har erfaring med denne kombinasjonen?
Er skikkelig gira på å ha begge to, blir skikkelig skuffa om det viser seg at det ikke går!
Åååh nå fikk jeg også lyst på Bol. Sommerfuglciklider!!!! Disse passer jo igrunnen perfekt til vannverdiene vi har ut fra det jeg leste... Tørr jeg sjekke ut guramiene også...??
Bare se på begge to.... De begge er himmelske! Er forelsket i begge, vet ikke hva jeg skal måtte velge bort om jeg skal ha en av dem....
Er i grunn synd at kardinalene kommer til å spise opp eggene til sommerfuglen, dette visste selvfølgelig ikke jeg før ETTER at jeg hadde kjøpt 10 stk til av dem...
Ingen? Har lest en del på amerikanske fora osv og har forstått det slik at noen ganger går det, andre ganger ikke.... Kommer ann på fisken... Er usikker på om jeg tørr å prøve.

Virkelig ingen som har noen innvendinger?
Skal vel gå, de holder seg i hvert sitt sjikt. Men syntes det var litt trangt. Sørg for god beplanting og et bra filter.
Når det gjelder at ciklidene og guramiene kan krangle så kommer det ann på fiskene det. Får du en jævel av en dverg gurami så kan du slite. Mener å huske at jeg har hatt dem og jeg hadde en hann som ikke sluttet å plage hunnen.

Du kan i vertfall ikke putter mer oppi der. Maks en ancistrus til.
ok, tusen takk for svar Tror jeg rett og slett holder meg til cikliden først, og hvis alt går bra og jeg får lyst kan jeg skaffe meg et guramipar i etterkant... i og med at det er liten plass. Hvis jeg finner meg et godt etablert par hos en privatperson, som man vet har en god personlighet, så skal vel det gå bra
Tenkte faktisk på en ancistrus til... får se
Tilfeldig bekjentskap
© Leif Erik Johansen
Reklame for plussmedlemskap