Fòr til betta???

Nå har jeg lest så mange steder om fòr til Betta og jeg sitter her å lurer jeg da. Hvordan kan det egentlig ha seg at de fleste mener fisken har best av naturlig fòr, men alikevel fòrer på lever og oksehjerte? Bananfluer og mygglarver forstår jeg jo, for dem er det jo ikke så vanskelig for fisken å få tak i, men hvordan får en liten Betta på 6-7 cm tak i lever og oksehjerte???
Lever og oksehjerte er vel neppe anbefalt og brukt av "de fleste" labyrintakvarister.
Kom gjerne med lenker til der du har lest dette.

Animalsk kjøtt har egentlig ikke noe i et akvarium å gjøre, men benyttes av noen fordi det er billig og har høyt proteininnhold. Noen diskusfolk sverger til dette, men de bytter vann svært ofte og ønsker størst mulig fisk på kortest mulig tid.

Frossenfôr som voksen artemia, mysis og mygglarver (vær obs på at de røde kan gi deg og din familie allergi), samt cyclops og nyklekt artemia til småfisk er utmerket. Hvis du i tillegg varier med bra tørrfôr (feks Ocean Nutrition Atison Betta Pro) får du fin og sunn fisk.
Er du så generøs at du holder insektkulturer eller fanger slike vil fiskene sikkert sette ekstra pris på slikt.
Vet ikke hvordan jeg legger inn linker og sånn, har aldri drevet med forumer og greier på denne måten før, pluss at jeg ikke skal skryte på meg at jeg er så veldig data kyndig, men vet det er linket til sveins dyreverden her inne flere ganger, han blandt annet forer på dette.
Ok, ser at Svein skriver om å fôre kampfisk med hjerte og lever. Han om det.
Jeg bruker i hvertfall ikke dette og vet at mange andre også avstår fra å fore fisk med kjøtt fra landdyr.
Det viktige er at de får en variert kost og at de ikke fores for hardt. De vokser kanskje fort, men får kortere livslengde.

Lenker legger du inn ved å klikke på ikonet med jordklode og lenke. Har du merket en tekstbit først vil det bli tittelen på lenken.
Nei jeg vil nok heller aldri fòre med det, men da jeg leste det så "skurret" det bare i hode. Tusen takk for tipset om lenker.
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2013
Reklame for plussmedlemskap