Har jeg lesbe splendens eller er det en ung hanne???

Nå lurer jeg veldig....
Fikk hjem en/ei/ett splendens her for noen uker siden, "det" ble solgt som hoe, men nå begynner jeg å bli veldig usikker, har hatt den gående i ett 70liters akvarium sammen med Halfmoon hannen min og ei hoe som jeg er kjempe sikker på, men plutselig en dag så begynte denne å tulle seg innpå hoa og det så ut som dem var i full gang inn i en het flørt. Det som er så mystisk er at denne fisken får vertikale lyse striper når den går sammen med en annen hanne, men da blir det aldri no mer enn det, nå har ho/han begynt å skumme selv så hva slags kjønn er egentlig det her.. Hva skal jeg gjøre for å finne det ut helt sikkert? den virker ikke aggressiv ovenfor andre hanner heller, så det er liksom ikke noen sikre tegn her, eller er det???

Håper virkelig noen kan svare meg. Trenger sårt svar, blir litt drøyt med 3 hanner mener jeg....

Litt dårlig bilde, men det er det beste jeg fikk til.
Dette er nok en plakat hanne

Edit:

Det er mange plakat hanner som blir solgt som hunner. Den letteste måten og skille mellom disse på, er ved å lete etter eggleggingsrøret. Men det er ikke alltid det er like synlig.


Det finnes utallige tråder som dette allerede Som:

http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=54919
Secondbite
Dette er nok en plakat hanne ;)



Men hvorfor da de vertikale stripene?
Les på linken jeg la ut Du ser det på finnene til fisken også

"Plakats can often be mistaken for female Bettas to the untrained eye, however, males will display elongated ventral fins, a rounded caudal fin and a sharply pointed anal fin."

Edit:

Desuten har du nok allerede fått det bekreftet allerede ved flørtingen Du burde nok ta ut den andre hannen. Hvis ikke kan det by på serriøse problemer i fremtiden. I verste fall kan disse fiskene kjempe til døden...
Men det jeg syntes er så rart er liksom dette med gjellene og det lille hvite salt kornet, begge deler er der liksom... Hva skal jeg gjøre....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap