Hjelp meg, jeg tror kampfiskhunnene mine er alvorlig syke!

Nå har jeg kjøpt akvarium på 47 liter til mine 2 kampfiskhunner. De har før vært i bolle, så jeg ble rådet til å kjøpe noe større. Jeg tenkte at de kviknet til da, men nei, de ligger som døde på bunnen! Den ene hunnen ligger i et hjørne, og den andre på trerota til planten. De reagerer heller ikke på noe, så jeg begynner å tro at de er syke.. Hva er det som foregår, tro?
Har dette nye karet stått til innkjøring før du flyttet over fiskene? Og var vannverdier og temperatur den samme som i det gamle?
Ja, det har stått til innkjøring, og temp. og vannverdier er det samme som i det gamle vannet. Fiskene var like rolige før jeg flyttet dem også..
Inaktiv bruker

hva er tempen?

og evt vannveridene

men tempen ?
Temperaturen er ca 23 grader..
23 grader er litt lavt for kampfisk. De kan bli veldig inaktive ved lave temperaturer. Prøv å skru opp temperaturen til 26 grader og se om det blir noe mer akvitiet
Sikker på at karet var ferdig innkjørt?
Jeg hadde ordnet med vann som stod i flere dager før jeg så brukte det i akvariet.
Inaktiv bruker
kampfisk klarer fint 23 grader men ja de trives bedre litt varmere. min erfaring er at de er ganske rolig og sløv når vannet er litt kaldere. det at de også har kommet til et nytt sted kan jo også ha noe å si. at de endelig kan få gjemme seg litt.

om vannverdier er bra som du sier så tar du å øker tempen litt. så skal du se
Med pumpe? Sto akvarievannet med ny pumpe ett par dager mener du? Hadde du ferdig innkjørt filter fra før av da eller?

Ble litt rotete dette, men håper du forstår. Står kampfiskhunnene dine i et akvarium, med relativt ny pumpe?
På bildet av akvariet ditt ser jeg verken varmekolbe eller pumpe? Stemmer det? Det er pumpen som må innkjøres, ikke vannet.

Kampfisk trives også best med tett beplantede kar, så noen fler planter hadde kanskje gjort seg?
Akvarievannet har stått i flere dager før jeg fikk akvariet, men ikke med pumpe. De sa på butikken at jeg ikke trengte det til kampfisk, men det er vel feil info.. Jeg bytter vann regelmessig, og pH er på 6,5 ca. Tempen er nå på 26 grader, men fiskene er fortsatt like rolige. Jeg skal kjøpe flere planter så det blir tettere beplantet, for nå er det veldig åpent oppi der. Tror dere det hjelper med flere planter? Kanskje de føler seg tryggere da? Jeg legger til bilder av fiskene..
Inaktiv bruker
om disse fiskene har bodd i en bolle og virket friske til nå, så er det vel en litt annen sak? siden hun sikkert ikke har hatt pumpe eller varnekolbe i den bollen.

det vil vel igjen si at de nå har samme type vann temp som de hadde i bollen, til og med kanskje litt varmere.
Etter hva jeg har forstått, etter å ha lest en annen tråd, så hadde TS også problemer med dette i bollen, rett før fiskene ble flyttet på? Correct me if I´m wrong
Sarap
På bildet av akvariet ditt ser jeg verken varmekolbe eller pumpe? Stemmer det? Kampfisk trives også best med tett beplantede kar, så noen fler planter hadde kanskje gjort seg?:)

Hvor ser du bilde av akvariet? Stemmer det. Ja, jeg skal kjøpe flere planter i nærmeste fremtid
linken til hjemmesiden din du har lagt ut i profilen
Sarap
linken til hjemmesiden din du har lagt ut i profilen;)

Aha
Jeg kjøper sannsynligvis flere planter i morgen. Noen dere anbefaler? Takk for all hjelpen jeg har fått iallefall!
Kampfiskene vil nok like store planter som de kan gjemme seg inni.
Sverdplanter elns
Har kjøpt et par planter, ei trerot og lavamose nå. Er veldig fornøyd med det, og tror de liker seg i plantene. Desverre er de fortsatt svært rolige. Se på bildene hvordan det ble i akvariet
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap