Kjøp av betta

Er det noen steder i Oslo/Lillestrøm området som selger Betta med godt utvalg som kan anbefalles?

Har sett etter Betta en stund nå, men flere av de dyrebutikkene jeg har sett de har de ikke sett helt bra ut(slitte finner og sett syke ut)
Har du sjekka med Aquamanias? Han pleier å ha veldig sunne og flotte kampfisker, men ikke så veldig mange. Send en mail og hør om han har noen inne
Takk, jeg viste ikke at de hadde betta. Har vært der et par ganger før og skal ditt igjen til helgen så da kan jeg høre med dem da.
Kommer litt ann på hvilken type betta du er ute etter da! Finnes så mange flotte betta arter.
Ja, har tenkt litt på en splendes halfmoon grønn (mest ønsketenkning), men har ikke utelukket andre arter av betta.
Så lenge de ikke er veldig vanskelige å holde , har en 45 liter hvor tetraene skal flytte til 250 literen så der er det ledig plass om noen dager og blir fort en 100l til som jeg eventuelt kunne hatt hun bettaer i.

Har du noen forslag til andre betta Bettina?
Mange forslag, men det er ikke alltid like lett å få tak i ulike typer da. Det beste er å høre med butikker om hva som står på listen dems.

Mine favoritter er klart betta albimarginata, channoides, dimidiata, som er den eneste for utenom kampfisk jeg har nå.
Av de større bettaene er det; edithae er også en nydelig betta.

Av større bettaer er enisae, fusca og simorum klare favoritter.

De små bettaene, eller de røde som de ofte blir kalt, kan fint holdes i små akvarier med surt vann, gjerne torv og catappa. Jeg har sansen for bettaer og har tidligere hatt 15 forskjellige arter. Det er mulig å få tak i arter, med tålmodighet og god tid. Det finnes også labyrintforum. Labyrintfisk.no. Der er det mye nyttig og artig lesestoff og kunnskap.
Takk Bettina

Skal sette meg ned å lese litt om de artene du nevnte og høre litt rund hva som er mulig å få kjøpt/bestilt.
[URL=http:// Labyrintfisk.no]
Labyrintfisk.no[/URL] er en kjempe bra side har lest mye der i det siste, men ikke alt om betta enda.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap