Fra veiltail til crowntail, over ei helg??

Hei!
Torsdag kveld dro jeg på hytta, dro fra min kjære Gunnar Veiltail, og kom tilbake til en heller pjuskete Gunnar Crowntail...
Hva kan ha skjedd??
Han er alene i ett 22liters kar, har ei lita filterpumpe som ikke utgjør noen fare for slør/fisk, ei varmepumpe og 4-5 planter + ei kokosnøtt-hule...
Det er en voksen kampfisk, så det er ikke noe spørsmål om at jeg kan ha tatt feil av typen.
Stakkars Gunnar'n min ser helt ferdig ut =/
Kan være finneråte ( som navnet sier så "råtner" finnene bort)
Om det ikke er finneråte kan det fort utvikle seg til det (har jeg selv erfart på den "harde" måten) så hver flink med å skifte litt vann hver dag fremover så hjelper sikkert det (etter hva jeg har fått med meg )
Sjekk litt rundt på akvaforum så finner du nok fort informasjon om det du lurer på )
Okay, da skal jeg skyndte meg å skifte litt vann med engang, så får jeg lese litt å google litt for å se om jeg finner ut noe... Takk for kjapt svar =)
Når jeg nå skifta vann (ca 25%), så oppdaget jeg noe "gele-klumper" med grå/hvitt/blankt greie som lå nede i bunnen... Tok selvfølgelig ikke bilde for å vise hva jeg mener, men sugde opp hele greia mens jeg lurte på hva det kunne komme av/fra... Kan d kanskje være no sjukdom/dritt som Gunnar reagerte på?? Goggle litt på d å... Ikke helt sikker på hvordan jeg skal ordlegge meg der men... Hehe =p
Tilfeldig bekjentskap
© Ivar Andreassen
Reklame for plussmedlemskap