Sammensetning..?

Har planer om å sette opp en 110 L, og mens den surrer og går med litt planter så er det greit å begynne å tenke på fisk.

Jeg har veldig lyst på minst en kampfisk hann ettersom disse er så vakre! Jeg kunne ønsket med 2-3 jenter, men blir det da for lite med en 110 liter?

Eventuelt kunne jeg tenkt meg noen coryer og kanskje kardinal tetraer.

Noen som har noen gode tips til meg? Vil ikke at det skal bli for mye fisk, og lurer også på om kanskje kardinalene kræsjer bittelitt med vannverdier...

Tusen takk!
tja jeg kan jo gi deg et enkelt oppsett da:
6-10stk Corydoras ( her har du mye å velge i, alt etter lommeboka )
3 endlers ( en trio med 2 damer og ei hanne, her kan du finne mye butikk søppel men på privat markedet kan man finne flotte stammer med lokasjon )
6 ottocinklus affinis ( algespiser, men små da )

Her har du ganske små og fredlige fisk, men det finnes et utall av kombinasjoner, og det beste er å bruke tid å finne ut hva DU liker
Hmm, ingen kampfisk altså?
det kan du ha, men mitt forslag speiler mer min interesse Jeg liker ikke kampfisk spessielt, derfor utelukket jeg den
Ja det er jo forståelig! Liker det lange sløret jeg (:
Hvis du skal ha hann kampfisk kan du ha kun ha en, for den krangler til en av dem dør. Kampfisken napper også halen på fisker som har store slør.
Inaktiv bruker
Kampfisk venner?
Enig med deg Jeg liker også kamp fisk.
Har 1 han i selskapsakvariet og 1 i et annet. Hunnene går det greiere med de går i 200 Literen. Ene ser ut som den har "rede" i en kokkosnøtt. Med nok gjemmesteder bør det gå bra. Kommer sikkert an på den enkelte fisken også.
Kanskje denne kan hjelpe deg noe med valg:
http://no.kampfisk.com/fiskene-sammensetning.asp
Hmmm..

jeg vurderer nå en 8-10 stk coryer, og en hannkampfisk og 2-3 hunner.
har lyst til å kjøpe inn et par kokosnøtthuler, og en mengde planter, slikt at det blir en del gjemmesteder.

Høres det greit ut?
Haha, morsomt at denne dukket opp igjen! Jeg fikk ikke satt oppkaret da vi drev med oppussing på mitt rom, men nå som interessen har blusset opp igjen har jeg fått satt det opp og venter på at karet skal bli innkjørt. Det blir nok fisk om ca en måned.

Har laget en lignende tråd med masse spørsmål om nettopp dette og det ser ut til at det blir Kampfisk, helst halfmoon om jeg får tak i, en hann sammen med ca 3 hunner. Vil også ha 10 stk corydoras venezuelanus. Disse har jeg bestemt meg for.

Har også litt lyst på en stim med Stjernedanio.
Kampfisker og andre i selskapsakvarium
Thesaura
...og det ser ut til at det blir Kampfisk, helst halfmoon om jeg får tak i, en hann sammen med ca 3 hunner. Vil også ha 10 stk corydoras venezuelanus. Disse har jeg bestemt meg for. Har også litt lyst på en stim med Stjernedanio.

Blir det i en 120 liter eller ?

Fint om du får mulighet til å hive opp noen bilder når du har fått ting opp og gå (eller gjerne før også - alltid morsomt å følge litt steg-for-steg

Vil gjerne se/høre hvordan det går med en hann og flere hunner...har noen tanker om å gjøre tilsvarende selv etterhvert nemlig

Lykke til !
Jeg trodde karet var 110 l, derfor jeg skrev det tideligere i denne tråden. Har målt det og funnet ut at det var ca 120 l, en grei overraskelse (: Gjorde akkurat det samme med det andre akvariet som jeg trodde var ca 30 l, dette var faktisk 43l ..

Tenker å starte opp en liten egen personelig tråd, slik at jeg kan oppdatere med bilder, men dette blir nok et par uker til ettersom et akvarium med kunn noen få planter ikke er så veldig spennende enda.. :P
så spennende .-) lykke til .-)
Har kampfisk jeg som går sammen med en gruppe med corydoras og noen eplesnegler, men kun hannen
Litt historikk er kjekt
Thesaura
Tenker å starte opp en liten egen personelig tråd, slik at jeg kan oppdatere med bilder, men dette blir nok et par uker til ettersom et akvarium med kunn noen få planter ikke er så veldig spennende enda.. :P

Kjekt å høre om bonus-literene og det er alltids kjekt å ha noen historiske bilder (selv om du ikke nødvendigvis poster dem her Som du kan se på mine oversikter så har jeg både fra scratch og litt av hvordan det ser ut etterhvert, inkludert hvordan det forandrer seg...alltids kjekt å se hvordan det utvikler seg (synes jeg ihvertfall
Kampfisk sammen med Corydoras kan gå greit men ikke alltid.
Selv har jeg opplevd å få 2 stk. cory-ungdommer skadet så hardt at de døde.Har og hørt om andre som også har vært uheldig med denne sammensetningen.
Karet mitt var også på 110 liter og godt beplantet. Det gikk fint helt til han begynte å lage skumrede,ble kanskje litt mer aggressiv da ,men det er bare min teori.

Så hvis du forsøker dette ,så vær litt obs. på dette og ta kampfisken ut hvis du merker at den blir hissig på coryene.
Har tenkt mye på akkurat dette Sølvi, vil virkelig ikke at det skal bli full krig i karet. I værste fall så må kampfisken flytte til 43 literen og hunnene gå sammen med coryene i 120 literen (:
Bra du er obs. på det og har et kar du evt. kan putte hannen over i

Ikke noe kjekkt når fisk blir plaget.
Sølvi Gullaksen
Kampfisk sammen med Corydoras [I]kan[/I] gå greit men ikke alltid. Selv har jeg opplevd å få 2 stk. cory-ungdommer skadet så hardt at de døde.Har og hørt om andre som også har vært uheldig med denne sammensetningen. Karet mitt var også på 110 liter og godt beplantet. Det gikk fint helt til han begynte å lage skumrede,ble kanskje litt mer aggressiv da ,men det er bare min teori. Så hvis du forsøker dette ,så vær litt obs. på dette og ta kampfisken ut hvis du merker at den blir hissig på coryene.

tusen takk og det skal jeg være,, flytter han om han ikke er snill,men det virker som om det går veldig bra hittil i alle fall,men jeg skal så klart følle med på alle fiskene mine slik at alle får det bra .-)
Tilfeldig bekjentskap
© kjetil L
Reklame for plussmedlemskap