Rar sykdom på kampfisk

Hei,

Jeg har en kampfisk som går sammen med snegler i et 60 liters akvarie. Akvariet har Eheim Aquaball 130 innvendig filter og T8 lysrør. Temperatur i akvariet er 26 grader. Men nå har fargepigmentene på fisken begynt å fklekkvis bli noe gjennomsiktig og hvit. Fisken var til å begynde med knall blå/lilla. Den virker ellers i god form, spiser og svømmer rundt som normalt. Noen som har vært bort i noe lignende?

Vet ikke om dette er noe som skyldes vannverdier eller annet.

Mvh
Jan
Hei jeg opplever det samme!! Har sjekket litt og tror ikke det er sykdom, er vist ikke uvanlig og bli litt blass. Jeg har en blå hann som har hvite (blasse) finner ytterst med overgang til rødt før resten blir blå. Dette fikk han etter et anngrep med finneråte som ble behandlet, så jeg håper han er frisk
Hvis en kampfisk skifter farger kan det være alt fra sopp til bakterielle sykdommer, likesom dårlige vannverdier til noe så enkelt som at kampfisker er Marble.
(Se HER )

Beste "kur" dersom det er sykdom er å bytte vann. Er det et lite kar så ville jeg byttet litt og litt vann, heller to ganger om dagen. Kampfisker er ganske innavlede vesner, og vil ofte oppleves svake dersom de har fått en tøff oppvekst og frakt fra sin leverandør. Noen opplever at kampfisker kan bli deprimerte dersom partneren/følgesvennen dør, men det kan ikke jeg uttale meg så sterkt om :p

Edit: Bilder hjelper alltid!
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap