Luft i kroppen?

I går var denne vakre honning guramien frisk og rask. Idag til min store forskrekkelse svømte den opp-ned. Det er nå ikke svømmeblæra som er under halebeinet? ser dere den bulen på siden mot halefinnen? ser ut som en luftboble. er vel veldig lite jeg kan gjøre for å hjelpe stakkaren Vannverdiene og temeparturen er slik det skal være. De to andre guramiene har ingen symptomer på at noe skal være galt.

Kanskje det er en orm eller noe?

skjønte at det måtte skje noe med fiskene fra dyrebutikken her. De er blitt så enormt dårlige på stell, og ingen fisk ser ut til å ha det bra.
Jeg oppdaga desverre forseint at den ene fisken jentungen på butikken hadde putta oppi posen min manglet et øye

Det dumme er at nærmeste dyrebutikk bortsett fra denne er flere min unna. men til helgen skal jeg kjøre dit og kjøpe med ordentlig fisk. Var aldri plaga med noen fisker jeg kjøpte der i fra når jeg bodde der.

råd fra min dumme erfaring: Er du i tvil om fiskenes helse, IKKE kjøp der de kommer fra.....
prøver med litt aqua furan i tre dager og ser om det kan hjelpe. kan jo være betennelse eller en eller annen slags form for parasitt/orm. men ser kun ut som en luftboble når jeg studerer den nærmere.. noen forslag til hva det kan være??
da var den død, men hadde satt pris på om noen kunne komme med et tips til hva det kunne være som plutselig hendte med den.
Dessverre kan jeg ikke hjelpe med å gi noen diagnose. Muligens en svulst, blødning, byll eller noe sånt, men den kan også ha dødd av noe helt annet. Av og til dør det fisker uten at man helt vet årsaken eller finner det ut tidsnok til at man får satt i gang behandling.

Jeg er derimot enig med deg i at det er veldig viktig å forsikre seg om at man får med seg friske fisker fra butikken. Det er kanskje ikke så enkelt å velge bort en dårlig butikk om man ikke har noe alternativ, men man kan ihvertfall studere fiskene godt før kjøp og stå over om fisk som går i samme akvarie ikke ser helt bra ut. Er man heldig så kan man også få tak i fisk som er drettet opp hos private
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap