Ser du kjønnet mine nye guramier?

Jeg har kjøpt et par Honninggurami. Problemet er at jeg ikke ser kjønnet! Jenta som jobbet i butikken hadde ikke så mye greie på fisk, så hun klarte ikke å se forskjell.. legger ved noen bilder

PS!
De er ikke lette å få tatt bilde av! Så bildene er ikke akkurat stjerneklare..
Jeg er veldig usikker og har ikke så god peil på guramikjønn. Mine perleguramier er voksne og lette å se forskjell på. Her har hannen sterkere farger samt finnen under bakerst har lange "tråder" i slutten av kammen der. Hoa har en buet kam uten disse trådene.

Så utifra bildene så tror jeg du har to huer. Men jeg er som sagt veldig usikker. Kan hende det er forskjell på guramiene også
Hm...

Det hadde vært så mye lettere om du hadde den naturlige formen for honninger, for da er det kjempelett. Her er det verre...
For meg ser det ut som 1+1. Altså en han og hun.
Honninggurami og kjønn
Jeg har ikke så veldig greie på det jeg heller, men er det ikke slik at hannen har en aning spissere slutt på ryggfinnen enn hunnen. På den ene bildet ser det ut som det er to ulike ryggfinner, derfor vil jeg tippe at du har en av hver
Lene Aas
Jeg har ikke så veldig greie på det jeg heller, [B]men er det ikke slik at hannen har en aning spissere slutt på ryggfinnen enn hunnen.[/B] På den ene bildet ser det ut som det er to ulike ryggfinner, derfor vil jeg tippe at du har en av hver;)

En hunn og en hann
Tusen takk for svar! får håpe det er en av hver! kan jo også se an når de begynner å bli større også!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap