Mat til betta splenders?

hva forer dere med? Jeg må kjøpe ny mat til lille Roger. Nå har han en Tetra AniMin Color (små kuler) med bilde av noen gullfisker. (fulgte med når jeg fikk han) Men ser nå den gikk ut på dato 05/08.. Har kun 1 blå kampfisk som straks flytter inn i et 64 liters akvarie alene. Hva anbefaler dere å kjøpe? Har frosne mygglarver også, men han har ikke smakt på det når jeg har puttet oppi tidligere.
Dette er bra kvalitets-tørrfôr ; JBL Gala Premium.
Mente jeg leste noe om at flak ikke var det beste for kampfisk?
Ett variert kosthold er alltid bra.
Ocean Nutrition Betta Pro
Røde mygglarver
flakfòr

Det finnes mye annet som feks bananfluer
Selv fôrer jeg på noe granulat fra et eller annet ukjent merke, røde mygglarver (frossenfôr), rekemiks (også frossenfôr) og Tetra BettaPro. Kombinasjonen fungerer utmerket, fiskene kaster seg over nytt fôr uten å vurdere hva det er engang (tidligere tok de ikke vanlig flakfôr engang) og har fått lange, vakre finner hele hørven.
Elisabeth Berge
Mente jeg leste noe om at flak ikke var det beste for kampfisk?

Du skriver jo at han ikke vil ha frosne røde mygglarver, som normalt slukes av bettaer.
Det er ikke så mye annet man kan foreslå at du mater han med da, når han ikke vil ha frossentfôret du har prøvd. Og som et basis dagligfôr er JBL Premium Gala helt topp, og det fôret er mange ganger bedre enn det utgåtte gullfiskfôret du har fra før.
Men som med alt annet er variasjon tingen, og det skader ikke prøve andre ting som frosne cyclops f.eks.

Man kan jo foreslå at du dyrker levendefôr til ham selv hjemme, men jeg fikk inntrykk av at det var enklere ting du var ute etter
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap