Paradisfisk par som ikke blir venner ?

Hei, har et par paradisfisk alene i en 60 liter. Hannen har fått det for seg at han helst vil være alene tror jeg. Han jager hunnen inn i en hule så snart hun forsøker å stikke nesa ut. Disse fiskene er ca 5-6 cm lange så de er vel "unge voksne".

Ikke noe hyggelig å ha de sånn når den ene ikke får komme ut synes jeg. Hadde de i en 120 liter som de måtte ut av tidligere og det var akkurat samme oppførsel. Forsøkte å la henne etablere seg først i en uke før han kom etter men det hjalp ingenting.

Noen som har erfaring med dette? Kan hannen vokse det av seg og etterhvert forstå at hunnfisken ikke er noe som skal jages bort?

Jeg har også vurdert å anskaffe en ekstra hunnfisk slik at de blir tre, men er redd det da bare blir to som hakker på den svakeste og at det dermed blir enda verre?

Flotte fisker forresten
Paradisfisken kan være særdeles aggressiv. Som hos Kampfisken skal det bare holdes 1 hann (p.g.a slossing) i ett kar, men gjerne flere hunner. Prøv å skaffe deg en hunne til og få dem over i ett større kar, de trenger minimun 80l, det er fisker som er aktive.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap