Dverggurami,flokk eller par?

Jeg har 2.DvergGurami,en hann og en hunn som ble kjøpt sammen.I butikken de ble kjøpt,så gikk Dverggurami hunner og hanner sammen i en flokk.
Mine går nå i ett selskapsakvarium og de skal over i ett 115.L Akvarium senere,men jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på:

Jeg vet at oss noen fisker så dannes det ikke automatisk par om du putter en hunn og en hann sammen,du må ha flere invidider for deretter og la de danne par selv.Stemmer dette for Dverggurami også?Eller danner de par ettersom de blir satt sammen?

Mine Dvergguramier er veldig fredelige av seg.Vil de trives sammen med andre Dverggurami i en liten flokk?Eller risikerer jeg krangling hvis jeg ender opp med ett skjevt antall i kjønnsfordelingen?

Disse danner ikke par, men hannene "har seg" med den dama som måtte være villig. To hanner i et kar kan fort begynne å sloss, så hold dem som par eller harem (en hann til flere hunner). Skal du holde de i gruppe med flere hanner, så bør du ha stooort akvarium, slik at de kan få hver sine territorier.
1 til 2
Jeg har normalt 2 hunner på 1 hann. Har du flere hanner samt hunner i karret vil det bli bråk.
Jeg fikk med 2 hanner (dverggurami) istede for en av hver da jeg kjøpte for noen dager siden.De har ikke kranglet noe til nå,men de stritter litt med ryggfinnen innimellom. Er det en advarsel?
Noen som vet om de kommer til å sloss etterhvert eller om det sannsynligvis går bra siden de trolig har vokst opp sammen? Det er ingen hunner i karet,men litt annen fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap