Med kampfisk som tema, to kar.

Jeg har da bestemt meg for å sette opp igjen mine to kar, ett på 120 liter og et på ca 40 liter. Jeg har veldig lyst på kampfisk, i alle fall i det største karet. Hitil har jeg tenkt meg, i det største karet;

1 hann kampfisk
2-3 hunn kampfisk
10 coryer
10 kardinaltetra

Er litt redd for å over-populere karet. Karet vil også inneholde en god del planter og gjenstander som kan brukes som gjemmesteder. Alikevel lurer jeg på om det er for mye med 3 hunnkampfisk?

Hittil har jeg ingen planer for det lille karet, men har tenkt at jeg kan bruke det til hannen eller noen av hunnene om det skulle bli bråk... Om det er noen som har noen ideer for hva man kan gjøre med et så lite kar så blir jeg veldig glad!
Inaktiv bruker
Jeg ville hatt Reker i det, MASSE reker De er festlige å se på.
Eller du kan bruke der som yngel-karr.
Jeg ville IKKE hatt reker i det. Kampfisk eter reker som snacks titt og ofte, så det blir dyrt for. Det kan kanskje fungere om du har et svært tett beplantet akvarie, men jeg har dårlige erfaringer med det også. Merk at jeg snakker om dvergreker her, altså kirsebærreker e.l. Et par amanoreker hadde fungert fint, disse er såpass store at kampfisken ikke prøver seg på dem.

Du kan jo evt. bruke 40-literen som yngelkar til kampfisk-yngel, og da går det jo flott med dvergreker der.

Tror jeg ville holdt meg til 2 hunner i en 120-liter, for å være på den sikre siden.
Inaktiv bruker
Mytola
Jeg ville IKKE hatt reker i det. Kampfisk eter reker som snacks titt og ofte, så det blir dyrt for. Det kan kanskje fungere om du har et svært tett beplantet akvarie, men jeg har dårlige erfaringer med det også. Merk at jeg snakker om dvergreker her, altså kirsebærreker e.l. Et par amanoreker hadde fungert fint, disse er såpass store at kampfisken ikke prøver seg på dem. Du kan jo evt. bruke 40-literen som yngelkar til kampfisk-yngel, og da går det jo flott med dvergreker der. Tror jeg ville holdt meg til 2 hunner i en 120-liter, for å være på den sikre siden.
Du tenker på Dverg reker. Det gjør ikke jeg. Og uansett var det i 40L som trådstarter nevnte, Ingen fisk men bare reker.
I det andre kunne det vært kult med Klorereker.
Jeg har 1 kampfisk hanne og 4 hunner i mitt 120 liters. Det går kjempe fint. Men hadde det vært min forrige kampfisk hanne kunne jeg ikke hatt noen hunner sammen med han, siden han var så aggressiv.
-jeg ville først ha skaffet meg hannen og latt han vokse litt for å se "gemyttet" før jeg skaffet meg noen hunner til å ha i samme kar. Min erfaring er at det ikke alltid går så prikkfritt med de kampfiskene, noen hunner kan jo også være svært aggressive..
evt. om du har et annet kar du kan ha de i om det ikke går så bra..
wendetta
Hittil har jeg ingen planer for det lille karet, men har tenkt at jeg kan bruke det til hannen eller noen av hunnene om det skulle bli bråk... Om det er noen som har noen ideer for hva man kan gjøre med et så lite kar så blir jeg veldig glad! :D


-ser jo nå at du har et reserve kar i tilfelle det går gærnt..
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap