Kan man se hvordan undertype en kampfiskdame hører til under?

Hei!

Jeg var og henta meg to damer til min vailtail kampfisk, privat og ikke på dyrebutikken..
Det gikk ikke lenge før jeg fattet mistanker om at den ene var en hann, etter å ha lagt ut bilder på tråden min fikk jeg det fastslått at det jeg har henta var en plakathann.
Så da begynner jeg jo å lure på om damen også er plakat, eller hva hun nå er. Planen er at plakathannen nok må flytte, selv så vakker han er - og så flytter damen sammen med vailtailhannen :p
Men da bør jeg vel vite hva hun er for slag? Så jeg ikke blander undergruppene?

Kan noen hjelpe meg å identifisere henne? (mulig dette skulle vært under identifisering da..) Beklager at bildene ikke er toppers.
Damene er nesten umulig å skille. Crowntail og dobbletail er gjenkjennelige, men ellers ikke for andre enn ekspertene. Dessuten er vailtail "sterkere" genetisk enn de andre typene, så med mindre hannen din er en hybrid, er du garantert vailtail avkom...
Plakathann i Tromsø ? Jeg har prøvd lenge å få tak i en men forhandlerne ser aldri disse på listene
Takk, Sissimor!
Så jeg gjør ikke en feil ved sette denne damen sammen med vailtailen?

Plakathann i Tromsø ja, vet ikke hvor den kom fra opprinnelig :p

Prøvde å sette hoa sammen med vailtail bare for å teste om de gikk overens.. men de bar i fightinga med en gang.. måtte bare ta henne derifra :0
3e bilden
På din 3e bild är de en lila/röd kampfisk, är det en sk plakat hann? För jag har en lika dan jag som jag trudde va en hunn.
Alle tre bildene er av den kampfisken jeg mener er en hunn, det siste bildet der tok jeg rett etter at den hadde flyttet inn i karet - så det er derfor ser den annerledes ut.
Så de 2 som ser nesten stripete ut på siden er den samme som är helt lila röd på siste bilden? Vilket betyder att min som ser akkurat lika dan som den på 3e bildet sansynligtvis er en hun?
Tja, kanskje?
Etter mye grubling på om den andre jeg har er en hun eller en plakathann, så har jeg lært at man må se etter eggleggingsorganet på fisken, det er en hvit prikk rett forran gattfinnen. Har den det så er man visst sikret at det er en hofisk

Stripene indikerer at hun er leksklar
Loddrette striper indikerer leksklar. Disse langsetter er der mer eller mindre hele tiden...
Loddrette striper -> leksklar: Enda en ting å se etter

Disse horisontale stripene har hun hatt helt siden hun kom seg igjen etter at de flyttet hit.
Vannsti
Tja, kanskje? Etter mye grubling på om den andre jeg har er en hun eller en plakathann, så har jeg lært at man må se etter eggleggingsorganet på fisken, det er en hvit prikk rett forran gattfinnen. Har den det så er man visst sikret at det er en hofisk :)

Det skall jag se efter (Y)
Ut i fra bildene å dømme så har du 3 vanlige vail tail . Hunnene er greit det er vailtail hunner. Ta et profilbildet av den 3

Svein
Okei, takk Svein! Alle bildene er av den samme damen, så da har jeg vel ei vailtaildame! Mr. plakat bygger skumrede for henne nå
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap